دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1394 - 09:33
در نطق پیش از دستور

ابوترابی‌فرد: تفکر بسیجی ما را از گذرگاه تحریم به اوج قدرت رساند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تفکر و اندیشه بسیجی بود که ما را از گذرگاه تحریم به این نقطه اوج قدرت و این موقعیت تثبیت شده سیاسی و اقتصادی رساند.
کد خبر : 51696

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امروز - سه‌شنبه - در نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت هفته بسیج گفت: این تفکر و آرمان و این مجموعه بزرگ دفاع مقدس را به سکوی پرش جمهوری اسلامی و اقتدار ملت ایران تبدیل کرد، این تفکر و این اندیشه بود که ما را از گذرگاه سخت تحریم به نقطه اوج قدرت و این موقعیت تثبیت شده سیاسی و اقتصادی رساند.


وی افزود: این نگاه همراه با ایمان و بصیرت بود که ملت ایران را امروز به دانش و فناوری هسته‌ای و چرخه کامل سوخت رسانده است و این اندیشه و تفکر است که امروز سوریه، عراق، یمن، بحرین و دنیای اسلام را به مشت گره شده بر سینه استکبار تبدیل کرده است و این تفکر بسیجی است که امروز در فلسطین زمینه انحلال رژیم صهیونیستی را فراهم آورده است.


نایب رئیس مجلس همچنین خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی است که راه نفوذ بیگانگان را در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مسدود می‌کند.


وی ابراز امیدواری کرد که همه با هم در مسیر تربیت جامعه اسلامی و جوانان ایران اسلامی به نور ایمان، تقوا، بصیرت و استقامت قدم برداریم و قدرشناس نیروهای جان بر کف بسیجی باشیم.


ابوترابی‌فرد همچنین برای سپاه پاسداران، فرماندهان و نیروهای صالحی که در تربیت نیروهای بسیج، ایران، عراق و سوریه و دنیای اسلام تلاش کرده‌اند آرزوی توفیق و سعادت کرد.


وی با تبریک و تسلیت روز مجلس و شهادت شهید مدرس نیز ابراز امیدواری کرد نمایندگان در راه مدرس گام بردارند و خواستار حریم دین و آرمان‌های امام‌(ره) و بازوی توانایی برای رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی باشند.


نایب رئیس اول مجلس در بخش دیگری از نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت:‌ نیروی بسیجی دلباخته‌ به خدا و دوستدار انسان و سرسخت و مقاوم در برابر باطل به دشمنان جامعه بشری با مجاهدت تمام یعنی سعی کامل دراین راه گام بر می‌دارد. یعنی نیروی بسیجی انقلابی در تراز قرآن خستگی نمی‌فهمد. دشواری و سختی راه او را از پای در نمی‌آورد و تا رسیدن به هدف گام‌های استوار بر می‌دارد و به آرمان بلند و منطق الهی خود فکر می‌کند و به هیچ ملامتی توجه نمی‌کند.


وی اضافه کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره نمودند نیروی بسیجی در تراز قرآن اولا از یک پشتوانه علمی و معرفی و ایمانی برخوردار است پشتوانه حرکت نیروی بسیجی، ایمان به خدا، و محبت به خداست. دلباختگی به حق و علاقه به انسان و جامعه انسانی از دیگر ویژگی‌های نیروی بسیجی است. در کنار این ایمان که منظومه فکری یک نیروی بسیجی را سامان می‌دهد او بابصیرت معرفت و درک صحیح از زمان و موقعیتی که در آن قرار دارد قدم بر می‌دارد و امروز به آنچه می‌پردازد که اهم مسائل و ضروری‌ترین مسائل فرا روی اوست و راه را درست تشخیص می‌دهد.


ابوترابی فرد بسیج را نهاد بالنده اقتدار آفرین و عزت بخش عنوان و خاطرنشان کرد: این نهال پرثمر که ریشه‌های آن در اعماق قلب، جان و روح امت اسلام جای گرفته است به دست توانای امام بزرگوار با الهام از آموزه‌های قرآن کریم در متن جامعه اسلامی نهاده شده است. محبت خدای سبحان به این جامعه آراسته به ایمان و عمل صالح زمینه تجلی محبت خدای سبحان در قلب نورانی آنان را فراهم نموده است. در واقع یک پیوند استوار و مستحکم و ناگسستنی بین آنان و خدای متعال برقرار شده است و بنیان این پیوند بر محبت است.


وی اضافه کرد: ویژگی دوم که ثمره عشق و محبت خدای متعال و لطف ذات اقدس حق به این بندگان صالح است این است که این انسان‌های دلباخته به حق در برابر بندگان مومن خدا متواضع هستند. بسیجیان که بستر رشد و تعالی جامعه اسلامی و انسانی هستند، خود را فراموش کرده‌اند و در سایه محبت خدا به بندگان خدا عشق می‌ورزند و به سعادت و تعالی آنها می‌اندیشند.


نایب رئیس مجلس در پایان گفت: نیروهای تربیت یافته در مکتب قرآن با قلبی لبریز از محبت خدا و بندگان مومن او دربرابر دشمنان انسان و جامعه بشریت استوارند و این عزت و اقتدار رمز رویارویی آنان با باطل و دشمنان جامعه بشری است. در صحنه عمل هم نیروی بسیجی با دو ویژگی عشق به انسان و دلباختگی به انسان‌های مومن و سعادت و تعالی جامعه بشری و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان انسان و جامعه بشری شناخته می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته