وبینار ملی «بوم مدل کسب و کار» برگزار شد
به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علی شهابی، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری در حاشیه برگزاری وبینار ملی «بوم مدل کسب و کار» اظهار کرد: این وبینار توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با راهبری اداره کل هدایت و توانمندسازی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در روز 31 شهریورماه 1399 برگزار شد.
وی افزود: در این وبینار، بنده به عنوان عضو هیئت علمی و مدیر گروه مهندسی صنایع واحد یادگار امام خمینی (ره) مطالبی در خصوص بوم مدل کسب و کار (Business Model Canvas) و بخشهای 9 گانه، ماهیت کلی مدل کسب و کار و راهکارهای درآمدزایی گفتم.
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری درباره بوم مدل کسب و کار (Business Model Canvas)، گفت: بوم کسب و کار طرحی است که به صورت واضح نحوه تولید محصولات یک شرکت را از مرحله تولید به مصرف و همچنین درآمدزایی بیان میکند؛ بوم مدل کسب و کار در واقع نقشه یک کسب و کار برای رسیدن به موفقیت است که بدون نقشه، رسیدن به مقصد و هدف دشوار و چه بسا ناممکن است.
شهابی خاطرنشان کرد: بوم مدل کسب و کار تمام فعالیتهای یک شرکت را توصیف میکند، این طرح که نخستین بار توسط فردی به نام «استروالدر» معرفی شد، از 9 بخش اصلی تشکیل میشود که در هر بخش عناصری توصیف میشوند و با دیگر بخشها در ارتباط هستند. اینکه قرار است از چه طریقی محصولات و خدمات به دست مشتری برسد، چطور درآمدزایی شود و ... همگی در این مدل به خوبی شرح داده میشود.
وی ادامه داد: در واقع با کشیدن مدل کسب و کار، ابزار مدیریتی برای رسیدن به موفقیت ترسیم میشود. اینکه تا چه اندازه این ابزار دقیق باشند، بسته به سؤالاتی است که در هر بخش مطرح و به آنها پاسخ داده میشود و اینکه تا چه اندازه همه اجزا به هم مرتبط باشند و یک چرخه یکپارچه را تشکیل دهند، میزان دقیق بودن بوم مدل کسب و کار را مشخص میکند.
انتهای پیام/4118/
انتهای پیام/