دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1399 - 12:24
شهابی مطرح کرد؛

تأثیر مطالبه‌گری دانشجویان در توسعه مأموریت و اهداف دانشگاه‌ها

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری گفت:‌ مطالبه‌گری یکی از خصلت‌های تشکل‌ها و مجموعه‌های دانشجویی بوده که همواره در توسعه مأموریت و اهداف دانشگاه‌ها تأثیرگذار است.
کد خبر : 510743
12.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرری،  علی شهابی در جلسه شورای دبیران کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری اظهار کرد: مطالبه‌گری یکی از خصلت‌های تشکل‌ها و مجموعه‌های دانشجویی بوده که همواره در توسعه مأموریت و اهداف دانشگاه‌ها نیز تأثیرگذار است. در حوزه فرهنگی معتقدیم بسیاری از چالش‌های دانشگاه با حضور فعال و مطالبه‌گری صحیح دانشجویان در کانون‌ها قابل حل است.


وی افزود:‌ توصیه می‌شود کانونی با رسالت مشخص درباره مطالبه‌گری دانشجویان در واحد دانشگاهی راه‌اندازی  شود. ایجاد شبکه مطالبه‌گران ضرورت است و وقتی تک‌تک ما در این شبکه اثرگذار باشیم با توان بیشتری چالش‌های شناسایی‌شده را با هم حل می‌کنیم.


مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری تصریح کرد: مطالبه‌گری باید با روش‌های درست و به نتیجه شایسته برسد؛ در واقع مطالبه‌گری یعنی وقتی دانشجوی دغدغه‌مند در دانشگاه مشکلاتی را مشاهده می‌کند با ظرفیت‌های قانونی و با استفاده از خرد جمعی در کانون‌ها و مشورت با مدیران مربوط برای رفع آن مشکل اهتمام می‌ورزد و نگاه مطالبه‌گری حتی از عدالت‌خواهی عمیق‌تر است.


شهابی با تأکید بر اینکه فعالیت‌ها و اقدامات کانون‌ها باید بر اساس ضوابط و مقررات دانشگاه انجام شود، عنوان کرد: همه فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌ها که در قالب ضوابط و مقررات دانشگاه انجام پذیرد، حتماً از حمایت کامل در شورای فرهنگی این واحد دانشگاهی برخوردار خواهد بود.


لزوم ایجاد تحول در حوزه امور فرهنگی و اجتماعی


وی تشریح کرد:‌ مسئولان در جامعه اسلامی باید دلسوز باشند. حضرت علی علیه‌السلام نیز در همین زمینه تأکید داشتند در نهان و آشکار مرا نصیحت کنید و البته نصیحت حقی بر گردن هر دوی ماست. نصیحت یعنی رفتار دلسوزانه که هم خطای هم را متذکر شویم هم کمک کنیم، اصلاح شود. نصیحت موعظه، پند و اندرز و حتی انتقاد نیست. نصیحت مخلصانه اقدام کردن، کم نگذاشتن و دلسوزی است.


مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مطرح کرد: مسئولی که تحول‌گرا نبود، باید تغییر کند؛ بنابراین همه سعی ما نیز باید ایجاد تحول در حوزه امور فرهنگی و اجتماعی باشد که اگر این‌گونه نشد آماده رفتن هستیم.


شهابی دبیران کانون‌ها را به جلوگیری از موازی‌کاری‌هایی که تعارض منافع ایجاد کند و همدلی را کاهش دهد، توصیه کرد و ادامه داد: همه اساسنامه‌ها، لوگوها، ماهیت فعالیت‌ها و موارد مرتبط باید اصلاح و به‌روزرسانی شود به‌علاوه اینکه باید نگاه وسیع‌تری داشته باشیم و سعی کنیم تأثیرگذاری خود را حتی فراتر از مرزهای جغرافیایی ببینیم و در همین راستا لازم است اقدامات ملی و فراملی خود را تقویت کنیم.


لزوم قدردانی از فعالیت‌ کانون‌های دانشجویی در دوران کرونا


حجت‌الاسلام حسین مؤمنی مشاور فرهنگی و امام جماعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری نیز بر نقش کانون‌های دانشجویی در کمک به هموطنان در قالب طرح کمک‌های مؤمنانه در دوران کرونا تأکید کرد.


وی گفت: فعالیت‌های انجام‌شده کانون‌ها در دوران کرونا بسیار ارزشمند و قابل ستایش است که این اقدامات ماحصل حس انسان‌دوستی و مهرورزی دانشجویان فعال در کانون‌های دانشجویی بوده که باید از تلاش‌های صادقانه دانشجویان قدردانی کنم.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته