دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1399 - 15:00
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان:

بانوان مجاهد وارثان حیات طیبه الهی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان گفت:‌ از منظر آیات الهی هرکس منشأ عمل صالح باشد، فارغ از جنسیت، خداوند به او حیات طیبه خواهد بخشید و اغراق نیست که بگوییم بانوان مجاهد، وارثان حیات طیبه الهی هستند.
کد خبر : 516895
CBOA4573.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لارستان، مهدی زارع در مراسم پیاده‌روی خواهران کارکنان ادارات شهرستان لارستان به همراه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد با بیان آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: از منظر آیات الهی هرکس منشأ عمل صالح باشد، فارغ از جنسیت، خداوند به او حیات طیبه خواهد بخشید و وی را عامل خیر و باقیات‌الصالحات خواهد کرد؛ امری که برای مادران و خواهران شهدای ما به کرات اتفاق افتاده و اغراق نیست که بگوییم بانوان مجاهد، وارثان حیات طیبه الهی هستند.


وی با بیان این موضوع که فقه اهل بیت به‌صورت مشخص و ویژه از بانوان مجاهد و نستوهی یاد می‌کند که خود الگوهای بزرگ برای زنان جهادگر تاریخ هستند، افزود: مجاهدت حضرت زهرای مرضیه سلام‌الله علیها و زینب کبری سلام‌الله علیها و بسیاری از بانوان شهدای دشت کربلا؛ نشان‌دهنده مجاهدت آن شیرزنان و دفاع مقدس آنان از آرمان‌های سترگ اسلام ناب در ادوار تاریخ بوده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس هم نقش زنان ایران اسلامی بسیار پررنگ بوده است و بدون حضور آنان در صحنه‌های مختلف جنگ، پیروزی‌های بزرگ به دست نمی‌آمد.


زارع گفت:‌ مفهوم جهاد در فقه اسلامی جایگاه رفیعی داشته و عامل قوام اسلام و نظام اسلامی بوده و از منظر فقهای فریقین، جهاد فقط ویژه مردان نبوده است و زنان هم می‌توانند به‌نحوی در جهاد فی سبیل الله مشارکت فعالانه داشته باشند.


وی با تکریم مقام شامخ مجاهدان هشت سال دفاع مقدس از دانشگاهیان به‌عنوان فرماندهان و افسران جنگ نرم در عصر حاضر یاد کرده و برای همه آنان موفقیت در این مسیر را از خداوند متعال مسئلت کرد.


به گزارش آنا،‌ در پایان این مراسم، حاضران بعد از قرائت زیارت عاشورا با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته