دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1399 - 12:37
مربی پیشین استقلال در گفتگو با آنا:

سرعت بالا بلای جان الاهلی است/ استقلال می‌تواند حریف عربستانی را غافلگیر کند

مربی پیشین تیم استقلال گفت: سرعت بازیکنان استقلال می‌تواند بلای جان الاهلی عربستان و عامل پیروزی آبی‌پوشان شود.
کد خبر : 516808
54.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تساوی استقلال مقابل الشرطه عراق امیدهای آبی‌پوشان را برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا کاهش داد. حالا نماینده ایران نیاز دارد تا مقابل الاهلی عربستان پیروزی دست یابد تا وداعی زودهنگام با این رقابت‌ها نداشته باشد.


ابراهیم طالبی در خصوص تساوی استقلال مقابل الشرطه به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: متأسفانه استقلال با دقت کافی به مصاف الشرطه نرفت و از این بابت مغموم شدم. کادر فنی استقلال اگر بازی‌های قبلی نماینده عراق را بررسی می‌کرد به این نکته پی می‌برد که این تیم روی ضربات ایستگاهی خیلی خوب کار می‌کند و ضمن مراقبت در دفاع در هنگام ضربات ایستگاهی، نباید در حمله بر روی توپ‌های بلند اتکا کرد.


وی ادامه داد: استقلال با شیوه‌ای گل خورد که الاهلی عربستان نیز با همان روش مقابل الشرطه دروازه‌اش باز شده بود. اگر درخشش سید حسین حسینی نبود بدون تردید در نیمه اول دروازه نماینده ایران بیش از یک‌بار باز می‌شد. در نیمه دوم استقلال بازی بسیار خوبی را انجام داد ولی اتکای زیاد بر روی توپ‌های بلند باعث شد تا الشرطه بازنده نشود. تنها گل استقلال روی حرکتی زمینی به دست آمد و دیگر موقعیت های مناسب نیز به همین روش خلق شد.


مربی پیشین استقلال افزود: مربیان استقلال باید علم روانشناسی فوتبال را فرا بگیرند. الشرطه روی توپ‌های زمینی ضعف داشت و بازیکنانی چون مهدی قایدی و امیر ارسلان مطهری می‌توانستند از روی زمین به این حریف ضربه بزنند اما ترجیح داده شد تا روی نقطه قدرت الشرطه که توپ‌های ارسالی از جناحین است اتکا شود و همین موضوع باعث تساوی شد.


وی در مورد نیاز استقلال به پیروزی مقابل الاهلی عربستان برای صعود به مرحله حذفی عنوان کرد: به نظر من الاهلی عربستان با وجود اینکه صدرنشین است ولی قوی‌ترین تیم گروه A نیست. استقلال می‌تواند با استفاده از توانمندی بازیکنانی چون علی کریمی و توجه کافی به مسائل روحی روانی با انگیزه بالا به دیدار نماینده عربستان برود. فراموش نکنیم که وقت‌کشی امر عادی از سوی تیم‌های عربی است و نباید استقلال انتظار داشته باشد تا نماینده عربستان مطابق میل این تیم بازی کند.


طالبی تأکید کرد: استقلال در مصاف با الاهلی باید به بازی سرعت دهد و در انتقال توپ از دفاع به حمله عملکرد مناسب‌تری ایجاد کند. در بازی با الشرطه هرگاه استقلال به بازی سرعت داد و در توپ‌گیری از حریف بهتر عمل کرد توانست موفق‌تر باشد. سرعت بلای جان الاهلی است و استقلال باید با استفاده از این حربه حریف را غافلگیر کند.


وی افزود: مسلماً وقتی اجازه سازماندهی به الاهلی داده نشود استقلال صاحب موقعیت های مناسبی خواهد شد و به گل می‌رسد به خصوص در موقعی که توپ را از بازیکن حریف گرفته می‌شود باید بلافاصله به بازی سرعت داد تا به گل رسید. امیدوارم که کادر فنی بتواند نکات فنی را به بازیکنان انتقال دهد تا آن‌ها بتوانند درون زمین پیروزی برابر نماینده عربستان را رقم بزنند و به مرحله حذفی صعود کنند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته