دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1399 - 11:05
دکتر طهرانچی:

برنامه 31 استان را مطابق الگوی توسعه می‌نویسیم/ حل چالش‌های حاشیه‌نشینی در کرمانشاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی در پستی در صفحه اینستاگرام خود گزارشی از سفر به کرمانشاه ارائه داد و اعلام کرد: نگاه ما برای توسعه استان‌ها این‌گونه نیست که در تهران برای ۳۱ استان الگوی توسعه بنویسیم.
کد خبر : 516412
MIRL0409.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی در صفحه اینستاگرام خود گزارشی از سفر به کرمانشاه ارائه داد:


در این پست اینستاگرامی آمده است:


«با سلام به همه اساتید، دانشجویان و کارکنان عزیز دانشگاه آزاد اسلامی.


توفیق داشتم در هفته گذشته پس از استان کردستان به استان کرمانشاه سفر کنم و ضمن حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، از مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی گیاهی و آزمایشگاه‌های کشت بافت، کشت سلول و متابولیت‌های ثانویه، اتاق رشد، آنالیز متابولیت، فیزیولوژی گیاهان زراعی و مهندسی ژنتیک دانشگاه آزاد اسلامی این واحد بازدید کنم.


علاوه‌براین فرصتی دست داد تا با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمانشاه، استاندار کرمانشاه، اساتید و شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه دیدار و گفت‌وگوهای بسیار خوبی داشته باشم.


نگاه ما برای توسعه استان‌ها این‌گونه نیست که در تهران برای ۳۱ استان الگوی توسعه بنویسیم. ستاد دانشگاه چارچوب‌های برنامه را تعیین می‌کند و براساس آن، پروژه‌محوری و حل مسئله در استان، شهرستان و شهرها مدنظر قرار می‌گیرد.


در همین راستا، برای حل معضل حاشیه‌نشینی در استان کرمانشاه، در سامانه پژوهشیار نظام موضوعات حاشیه‌نشینی احصا شده و به دنبال این هستیم که به زودی کرمانشاه‌پژوهان را در قالب گروه‌های تخصصی دسته‌بندی کرده تا بتوانیم جهت‌گیری پژوهشی و حل مسئله درست داشته باشیم.


دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان شبکه دانشگاهی در همه شهرها حضور فعال دارد. در رویکرد جدید تلاش داریم تا دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها، مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را با نگاه به آموزش و پژوهش اصلاح کند تا بتوانیم در تربیت اثرگذار بوده و پژوهش‌ها را غنا ببخشیم. مسلماً این نگاه نمی‌تواند در همه استان‌ها و شهرها یکسان باشد و هر یک از واحدها و مراکز دانشگاهی باید مدل توسعه‌ای خود را ارائه دهند.


در کنار این موضوع، اعضای هیئت علمی که فعالیت‌های تحقیقاتی انجام می‌دهند باید با مشارکت همه گروه‌های خود یک هسته دانش‌بنیان تشکیل دهند، تا علاوه بر انجام فعالیت‌های دانش‌بنیان و درآمدزایی برای خود و دانشگاه بتوانند در جذب دانشجو اثرگذار باشند.


برای این کار هر یک از گروه‌های آموزشی باید برنامه اقتصادی (BP) خود را تدوین کنند تا بتوانیم امکانات و سرمایه دانشگاه را برای اجرای این طرح‌ها به کار گیریم و در کنار مهارت‌آموزی به دانشجویان آینده کاری آنها را هم تضمین کنیم.


برای تحقق این امر باید قواعد گذشته حاکم در دانشگاه آزاد اسلامی را فراموش کرده و دانشکده‌های موضوعی با حضور گروه‌های تخصصی ایجاد کنیم تا زمانی که دانشجو وارد دانشکده می‌شود، در دالان تولید و مهارت‌آموزی قرار بگیرد. ان‌شاءالله.


محمدمهدی طهرانچی


۳۰شهریور۱۳۹۹»


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته