دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آنگوئما: مجمع کشورهای صادرکننده گاز سکوی پرشی برای کشورهای عضو است

رئیس جمهوری گینه استوایی با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از دارندگان گاز طبیعی به علت سیاست‌های اشتباه قدرت‌های بزرگ نتوانستند از منابع خود استفاده کنند، عنوان کرد: اجلاس کشورهای صادرکننده گاز باید زمینه استفاده صحیح از گاز را فراهم کرده و به تقویت و گسترش تولید و صادرات آن کمک کند.
کد خبر : 51637

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، تئودور اوبیانگ آنگوئما در سومین اجلاس مجمع کشورهای صادر کننده گاز با بیان اینکه گینه استوایی تجربیات فراوانی را در زمینه استفاده از منابع گازی کسب کرده است، افزود: این مجمع را در حقیقت سکوی پرشی مستحکم و قابل اعتماد برای پیشرفت کشور خود در زمینه صادرات گاز می‌دانم.


وی اظهار کرد: گینه استوایی ذخایر عظیم گازی دارد و ما بر گسترش استفاده از این منابع تاکید می‌کنیم و امیدواریم در آینده شاهد تاسیس نیروگاه‌های تولید انرژی گاز و برق باشیم.


آنگوئما با بیان اینکه بعد از کشف نفت و گاز در کشورش شاهد وجود ذخائر عظیم انرژی در مناطق مختلف گینه بوده است، گفت: بعد از سال ۲۰۰۰ میلادی شاهد توجه و تاکید بیشتر بر گسترش استفاده از منابع انرژی در جهان هستیم.


رئیس جمهور گینه استوایی با بیان اینکه این کشور اکنون صاحب تجربیات خوبی در زمینه صنعت گاز است، عنوان کرد: این مجمع به یک سکوی پرش قابل اطمینان در ارتباط با تقویت صنعت گاز در کشورهای عضو تبدیل شده است.


وی تاکید کرد: در گینه استوایی نیز شرکت‌ متخصص در زمینه تولید گاز توانسته است کارها و دستاوردهای بزرگی کسب کند و امیدوارم سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز تلاش خود را بر چگونگی استفاده صحیح از این نعمت خدادادی قرار دهد.


انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات گاز
ارسال نظر
قالیشویی ادیب