دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1399 - 12:53
بایدن:

عملکرد ترامپ در بحران کرونا «جنایتکارانه» است/ «واکسن فریب‌کاری است»

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات‌ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر نحوه مدیریت بحران کرونا در کشورش توسط دولت ترامپ را به باد انتقاد گرفت.
کد خبر : 515843
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات‌ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر نحوه مدیریت بحران کرونا در کشورش توسط دولت ترامپ را به باد انتقاد گرفت و ضمن اشاره به آنچه وی عملکرد «غیرمسئولانه» دولت در این خصوص خواند تلاش برای کم‌اهمیت جلوه دادن خطر بیماری کووید۱۹ را یک «جنایت» توصیف کرد.


بایدن که در ادامه کارزار انتخاباتی‌اش به ایالت پنسیلوانیا سفر کرده پنجشنبه شب کمی دورتر از «اسکرانتون»، شهر زادگاهش در نطقی از سالن اجتماعات شهر موسیک برای هواداران خودرو سوار که به‌صورت مستقیم از شبکه سی ان ان پخش می‌شد، خطاب به رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که باید خود را هم‌سطح مردم کند.


نامزد دموکرات‌ها همچنین با تأکید بر اینکه هیچ زمانی در آمریکا نبوده که مردم نتوانسته باشند برای دستیابی به آنچه شایستگی‌اش را دارند، گامی بردارند، خواستار کناره‌گیری رئیس‌جمهوری آمریکا شد.


وی با طرح این موضوع که دونالد ترامپ به‌رغم آگاهی از وخیم بودن بحران کرونا پذیرفته که در جهت کم‌اهمیت جلوه داده آن تلاش کرده گفت: «او می‌دانسته اما هیچ کاری انجام نداده؛ این تقریباً یک اقدام جنایت‌کارانه است.»


جو بایدن همچنین محرومیت آمریکایی‌‌ها از آزادی‌های اولیه در دوره مهار بیماری همه‌گیر کووید۱۹ را مورد نکوهش قرار داد و در عین حال از تعبیر ویلیام بار، دادستان کل که مقررات قرنطینه در دره همه‌گیری ویروس را با دوران بردگی مقایسه کرده بود، انتقاد کرد.


وی سپس با طرح این انتقاد‌ها تأکید کرد که هرگز فکر نمی‌کرده شاهد روی کار آمدن دولتی این چنین غیرمسئول در ایالات‌متحده آمریکا باشد.


«واکسن فریب‌کاری است»


تالار شهرداری موسیک، محلی که جو بایدن در آن سخنرانی می‌کرد برای نخستین بار به مکانی برای طرح سؤال‌های مستقیم و بدون برنامه‌ریزی‌شده رأی‌دهندگان تبدیل شد.


به‌رغم آن‌که همه‌گیری ویروس موضوع اصلی سخنرانی پنجشنبه شب جو بایدن نبود او با دوازده سؤال در خصوص بحران کرونا و واکسن احتمالی بیماری کووید۱۹ روبرو شد.


نامزد دموکرات‌ها در خصوص وعده دونالد ترامپ برای توزیع واکسن کرونا تا هفته‌های آینده گفت که این سخنان «فریبنده» و برای انتخاب مجدد است و «آمریکایی‌ها نمی‌توانند به سخنان رئیس‌جمهوری اعتماد کنند.»


دونالد ترامپ در حالی روز چهارشنبه بار دیگر بر توزیع قطعی واکسن کرونا تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرده بود که بسیاری از کارشناسان پزشکی در دسترس بودن واکسن تا قبل از نیمه سال آینده میلادی را غیرممکن توصیف کرده‌اند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته