دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1399 - 11:40
همزمان با روز شعر و ادب فارسی صورت گرفت؛

رونمایی از 2 اثر فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان

همزمان با روز شعر و ادب فارسی از دو اثر فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان رونمایی شد.
کد خبر : 515820
39862c05-fb13-44f2-99d5-63a43c7dd546.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کاشان، در آیینی با حضور علی‌اکبر مرتضایی فرماندار ویژه کاشان و با جمعی از شاعران دو عنوان کتاب «تکریم ارباب رجوع در اندیشه اسلامی» و «روزهای خوش زندگی» به قلم ماشاءالله صدیقی مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان و «گرگ‌های آوازه‌خوان» نوشته نویسنده پنج ساله کاشانی محمد محسن عبدلیان رونمایی شد.


فرماندار ویژه کاشان در این آیین بر لزوم ساخت نرم‌افزار حاوی بانک اطلاعات نویسندگان و ایجاد ویکی‌استوری با قابلیت ویرایش و اضافه‌سازی داده‌های مورد نظر تأکید کرد.


علی‌اکبر مرتضایی به بخشی از تولیدات خود در حوزه ادبیات داستانی اشاره و اظهار کرد: 20 سال با هدف جلوگیری از کارهای تکراری و فراهم آمدن استفاده از دانش دیگران در حوزه ادبیات داستانی، بانک اطلاعاتی بیش از 10 هزار نویسنده سراسر دنیا جمع‌آوری شده است.


 ضرورت تشکیل مرکز غیردولتی مطالعات و تحقیقات ادبیات داستانی


وی افزود: گستره اطلاعات در این زمینه بسیار زیاد است و از طرفی حمایتی در این زمینه انجام نگرفته و اطلاعات جمع‌آوری شده برای استفاده به زیرساخت‌های نرم‌افزاری نیاز دارد که تاکنون مهیا نشده است.


فرماندار ویژه کاشان با اشاره به ضرورت تشکیل مرکز غیردولتی مطالعات و تحقیقات ادبیات داستانی و مجمع انجمن‌های ادبی در این شهرستان بیان کرد: نقش این منطقه با پیشینه گران‌سنگ تاریخی، وجود مشاهیر و مفاخر و مهم‌تر از آن ظهور و بروز چنین اصالت و فرهیختگی در نسل جوان در آینده ادبیات این سرزمین بسیار امیدبخش است.


مرتضایی با بیان اینکه فعالیت هدفمند و گسترده در زمینه استعدادیابی به طور قطع راه رسیدن به هدف‌ها را سرعت می‌بخشد، تأکید کرد: برای تحقق این چشم‌انداز روشن در آخرین سال سده حاضر، باید بررسی کنیم با سرعت شگرف تولید علم، سهم ما در تولید و مصرف دانش به ویژه در حوزه ادبیات چقدر است.



وی تشریح کرد: پرونده حاوی اطلاعات فردی مانند توانمندی‌ها و استعدادها در بسیاری از کشورهای توسعه یافته با درک این مهم همزمان با تولد تشکیل می‌شود و با تکمیل مستمر در تمام مراحل زندگی از جمله تحصیل و اشتغال مورد استفاده قرار می‌گیرد.


صنعت نشر مشکلات فراوانی دارد


فرماندار ویژه کاشان، توجه بیشتر به فرهنگ و جدی گرفتن آن در تصمیم‌گیری‌ها را موجب صیانت از هویت، اصالت و ارزش‌ها دانست و یادآور شد: قسم خداوند در قرآن کریم به قلم، خود گویای اهمیت و جایگاه نویسندگان و پدیدآورندگان نزد ذات اقدس الهی و همچنین میان مردم است.


مرتضایی ادامه داد: کالبد انسان با دمیدن شدن روح الهی جان می‌گیرد و با خلق اثر هنری جان می‌بخشد، چنان که بسیاری اثرهای انسان‌ساز در این میان تولید شده که با تأثیر در جامعه موجب تعالی و سوق افراد به سوی هدف‌های والا شده است.


حجت‌الاسلام ماشاالله صدیقی مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز با اشاره به مشکلات فراوان صنعت نشر خواستار توجه جدی دولت به این موضوع شد و گفت: باید با کمک‌های خیّران عرصه نشر و همچنین مسئولان به هنرمندان و مولفان توجه جدی شود.


به گزارش آنا، شهرستان 368 هزار نفری کاشان دارای 9 انجمن ادبی فعال و 27 ناشر است و سالانه بیش از 170 عنوان کتاب از نویسندگان و ناشران کاشانی اعلام وصول می‌شود.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته