دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1399 - 20:32
الکاظمی در میسان:

راهکار ریشه‌ای مشکلات کشور حاکمیت قانون و تحقق عدالت است

نخست‌وزیر عراق در حاشیه سفر به استان میسان با نمایندگان تظاهرکنندگان و مرکز هماهنگی تظاهرات در این استان دیدار کرد.
کد خبر : 515591
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، نخست‌وزیر عراق در حاشیه سفر به استان میسان با نمایندگان تظاهرکنندگان و مرکز هماهنگی تظاهرات در این استان دیدار کرد.


مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق افزود: وضعیت استان میسان دردآور است، میسان یکی از استان‌های نمونه از لحاظ امکانات رشد و موفقیت به شمار می‌رود به‌طوری‌که همه پتانسیل‌های رشد و توسعه در آن وجود دارد و تنها منتظر سرمایه‌گذاری در این پتانسیل‌هاست.


وی افزود: به‌زودی تشکیل شورای خدمت‌رسانی را اعلام خواهیم کرد، شورایی که طبق طرح‌های برنامه‌ریزی‌شده به انتصابات در سازمان‌های دولتی سامان خواهد بخشید و عدالت را در میان افراد داوطلب محقق خواهد کرد و به تلاش‌ها برای سوءاستفاده از این پرونده پایان خواهد داد.


نخست‌وزیر عراق تأکید کرد دولت با چالش‌ها و فشارهایی روبه‌رو است و اکنون برای جاودان‌سازی شهدای اکتبر و تثبیت حقوقشان تلاش می‌کند.


الکاظمی اظهار کرد: خشونت و به‌کارگیری سلاح هیچ سودی دربر ندارد و کشور را نمی‌سازد بلکه راهکار ریشه‌ای تنها حاکمیت قانون و تحقق برابری و عدالت است.


نخست‌وزیر عراق در ادامه سفر خود به استان میسان از گذرگاه مرزی الشیب-چذابه بازدید کرد و از سازوکار فعالیت در آن اطلاع یافت.


مصطفی الکاظمی: نیروهای امنیتی قاطع و محکم در برابر اقدامات ناقض امنیت بایستند


فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در نشست با فرماندهان امنیتی استان میسان خواستار تلاش بیشتر برای تحقق امنیت و ثبات در سراسر استان و برخورد قاطعانه با هرگونه اقدام ناقض امنیت شد.


نشست مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیری و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در سفرش به میسان با فرماندهان امنیتی در استان و ستاد عملیات سومر با حضور وزرای دفاع و کشور برگزار شد.


الکاظمی در ابتدای نشست با قدردانی از تلاش‌های امنیتی در استان میسان، خواستار تلاش‌های بیشتر برای تحقق امنیت و ثبات در سراسر استان شد.


وی تأکید کرد که فرمانده امنیتی در استان نماینده خود یا عشیره‌اش نیست بلکه نماینده حکومت است که بالاترین افتخار و اعتبار محسوب می‌شود و این امر وضعیت امنیتی پایدارتری را ایجاد می‌کند و موجب اعتماد شهروندان به دستگاه‌های امنیتی می‌شود.


فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور داد تا نیروهای امنیتی به حمایت از تظاهرات کنندگان و ساماندهی آن توجه داشته باشند و به‌خوبی آموزش ببینند.


وی ضمن تأکید بر عدم سهل‌انگاری در برابر هرگونه تعرض به نهادهای دولتی از نیروهای امنیتی خواست تا در تظاهرات از سلاح صبر استفاده کنند و روش‌های مسئولانه را در تعامل با تظاهرکنندگان به کار بگیرند.


نخست‌وزیری عراق افزود که به برخی مناطق در گذشته ظلم شده اما گسترش هرج‌ومرج نه به نفع آن مناطق است و نه آینده آن و تأکید کرد که نیروهای امنیتی باید قاطعانه و محکم در برابر هرگونه اقدامات ناقض امنیت بایستند.


الکاظمی خطاب به فرماندهان امنیتی گفت: «امروز فرصت موفقیت وجود دارد؛ در اجرای وظایف خود با سختی‌هایی روبه‌رو خواهید شد اما اقدام شما به نفع فرزندان ماست و برای این است که امید را به مردم برگردانیم و بدون شک به دل این چالش خواهیم زد.»


فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور داد تا همه نیازهای فرماندهان امنیتی در استان میسان و امکانات جدیدی که مسؤولیت‌های آن‌ها و اجرای وظایفشان را سریع و منظم‌تر تسهیل می‌کند، فراهم شود.


انتهای پیام/4129/​​​​​


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته