دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1399 - 19:03
الکاظمی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مکرون خبر داد؛

آغاز همکاری مشترک انرژی هسته‌ای عراق و فرانسه

نخست‌وزیر عراق در نشست خبری مشترک با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت: فرانسه شریک مهمی برای عراق است و ما خواستار توسعه این مشارکت هستیم.
کد خبر : 512159
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که پاریس شریک مهمی برای عراق است و ما خواهان توسعه این شراکت هستیم.


الکاظمی با بیان اینکه برای فعال‌سازی سند همکاری راهبردی میان دو کشور تلاش ‌می‌کنیم و عراقی‌ها قدردان نقش فرانسه در مبارزه با تروریسم هستند، اظهار داشت: برای هموارسازی همه چالش‌های پیش روی شرکت‌های فرانسوی تلاش خواهیم کرد.


الکاظمی با بیان اینکه فرانسه حامی حاکمیت عرق است، اظهار داشت: این موضع ممتازی است و ما تأکید می‌کنیم که حاکمیت عراق خط قرمز ماست.


وی افزود: فرانسه خدمات بسیاری در زمینه بازسازی شهرهای آزاد شده ارائه کرد و ما برای پروژه مشترک انرژی هسته‌ای به منظور تولید برق همکاری و تلاش خواهیم کرد.


از سوی دیگر، مکرون با بیان اینکه در دیدار با الکاظمی درباره همکاری نظامی در مبارزه با داعش صحبت کردیم، اظهار داشت: ما خواهان همراهی و مشارکت در پروژه‌های مهم در عراق به ویژه مترو بغداد و پروژه‌های انرژی هستیم، فرانسه آماده پایبندی به تأمین منابع انرژی عراق است.


رئیس‌جمهوری فرانسه ادامه داد: بر سفر به عراق به عنوان تعهد پاریس و تأکید این کشور بر عمق روابط دوستانه فی‌مابین تأکید داشتم.


وی تصریح کرد: ما از بسیج جامعه جهانی در راستای پشتیبانی از عراق حمایت می‌کنیم و معتقدیم که ماه‌های آتی برای فعالیت دولت این کشور مهم خواهد بود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته