دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1399 - 15:17

روسیه بمب‌افکن‌های راهبردی بی-52 آمریکا را رهگیری کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور، سه فروند بمب‌افکن بی-52 آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرده‌اند.
کد خبر : 515506
11.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزارت دفاع روسیه از رهگیری سه فروند بمب‌افکن بی-52 آمریکا بر فراز دریای سیاه توسط جنگنده‌های روسی خبر داد.


مرکز ملی مدیریت دفاعی وابسته به وزارت دفاع روسیه در گزارشی اعلام کرد: دو جنگنده از نوع سوخو-۲۷ و دو جنگنده از نوع سوخو-۳۰ روسیه سه فروند بمب‌افکن راهبردی از نوع بی-۵۲ را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد.


در گزارش آمده است: جنگنده‌های روسی از گروه کشیک نیروی پدافند هوایی حوزه فدرال جنوب روسیه، پس‌ازآنکه هدف هوایی ناشناس به مرزهای روسیه نزدیک شد، به پرواز درآمدند.


 خدمه جنگنده‌های روسی برای شناسایی اهداف هوایی تا فاصله امن به هواپیماها نزدیک و آن را بمب‌افکن بی-۵۲ نیروی هوایی آمریکا شناسایی کردند و بر فراز دریای سیاه هواپیماهای آمریکایی را همراهی کردند.


پس از دور شدن هواپیمای آمریکایی از مرزهای روسیه، جنگنده‌های روسیه به پایگاه خود بازگشتند.


در همین حال خبرگزاری ریانووستی به نقل از بیانیه دفتر مطبوعاتی نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که این‌گونه گشت هوایی بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا بر فراز دریای سیاه به‌طور منظم انجام خواهد گرفت.


در این بیانیه گفته‌شده است: خدمه بمب‌افکن‌های ب-۵۲ آمریکا امکان دفاع جمعی برای آمریکا و متحدانش در ناتو و شرکا را تأمین می‌کنند و نیز به بازداشتن روسیه می‌پردازند.


 در هفته‌های اخیر هواپیماهای روسی چندین مورد هواپیماهای خارجی را رهگیری کردند.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: دریای سیاه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته