دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1399 - 14:30

چین 10 هزار سرباز در مرز هند مستقر کرد

ارتش چین 10 هزار نیروی نظامی در منطقه‌ای مرزی با هند مستقر کرد.
کد خبر : 515490
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، منابع دولتی هند مدعی هستند در ادامه تنش‌های مرزی این کشور با چین در منطقه «لداخ»، پکن ۱۰ هزار نیروی دیگر را به این منطقه اعزام و در آنجا مستقر کرده است.


با این حساب تعداد نیروهای ارتش آزادی‌بخش خلق چین در مرز با هند به حدود ۵۲ هزار نفر رسیده است. طبق این گزارش، چین همچنین در این منطقه ۱۵۰ جنگنده و موشک زمین به هوا مستقر کرده است.


نیروهای جدید در ساحل جنوبی دریاچه «پانگونگ» جایی که شاهد تنش‌ها بین ارتش‌های دو کشور بوده، استقراریافته‌اند. هند و چین در حالی به استقرار نیرو و تجهیزات نظامی و لجستیکی در منطقه هیمالیایی لداخ ادامه می‌دهند که مذاکرات دیپلماتیک بین دو طرف برای کاستن از تنش‌های ۵ ماهه همچنان در جریان است.


پیش از این وزیر دفاع هند از عدم رفع تنش مرزی با چین در مذاکرات جدید با این کشور خبر داد. «راجناث سینگ» طی سخنرانی در مجلس این کشور گفت که موضوع تنش مرزی بین هند و چین تاکنون حل‌نشده و راه‌حل‌های ارائه‌شده دو طرف قابل‌قبول نبوده است.


 وی با اشاره به این‌که هر دو کشور خواستار برقراری ثبات در مرزها هستند مدعی شد که چین تعداد زیادی نیرو و مهمات را در مناطق مرزی مستقر کرده است. وزیر دفاع هند گفت که در واکنش به اقدام چین نیروهای مسلح هند نیز در نقاط مرزی استقراریافته‌اند. وی مدعی شد که چین برابری مرسوم و سنتی در نقاط مرزی را پذیرا نیست.


این در حالی است که پکن از دهلی‌نو خواسته تا تلاش‌های مشخصی برای بهبود وضعیت در منطقه انجام دهد و اطمینان حاصل کند که دو کشور از طریق مسیرهای دیپلماتیک و نظامی با یکدیگر در ارتباط هستند.


ازآنجایی‌که دو کشور همسایه هند و چین، مرز مشخص ندارند و تنها یک خط کنترل واقعی برای جداسازی دو قلمرو دارند که در سال ۱۹۶۲ بعد از جنگ میان دو کشور ایجاد شد، در چند دهه اخیر درگیری‌های مرزی زیادی بین دو طرف رخ‌داده است.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش چین هند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته