دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1399 - 17:48

هند سامانه پدافند موشکی خود را در مرز چین مستقر کرد

هم‌زمان با افزایش پرواز بالگردها و جنگنده‌های چینی در خطوط مرزی با هند، ارتش هند سامانه‌های موشکی متحرک خود را در منطقه «لاداخ شرقی» مستقر کرده است.
کد خبر : 498233
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، هم‌زمان با افزایش پرواز بالگردها و جنگنده‌های چینی در خطوط مرزی با هند، ارتش هند سامانه‌های موشکی متحرک خود را در منطقه «لاداخ شرقی» مستقر کرده است.


یک مقام دولت هند در این زمینه گفت: «در گامی تقویت‌کننده، سامانه‌های موشکی نیروی زمینی و هوایی هند برای مقابله با بالگردها و جنگنده‌های چینی در منطقه مستقر شده‌اند.»


به گفته منابع مطلع، نیروی هوایی چین از جنگنده‌های پیشرفته «سوخو-30» و سایر بمب افکن‌های راهبردی خود در خطوط مرزی با هند استفاده کرده و هند نیز به همین دلیل خواستار دریافت سامانه‌های «اس-300» از روسیه برای تقویت پدافند خود و مقابله با تحرکات هوایی چین شده است.


مقامات هندی اعلام کرده‌اند که تا این لحظه سامانه دفاع موشکی «آکاش» که قادر است جنگنده‌ها و پهپادهای دشمن را سرنگون سازند، در مرز با چین مستقر شده‌اند.


نیروی هوایی هند و جنگنده‌های این کشور با حفظ آماده‌باش مدتی است که مأموریت‌های گشت هوایی در لاداخ شرقی را انجام می‌دهند.


انتهای پیام/4129/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: چین هند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته