دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1399 - 20:31
ترامپ:

عادی‌سازی روابط با اسرائیل فلسطینی‌ها را مجبور به سازش می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی سایر کشورهای عرب، فلسطینی‌ها را مجبور به سازش می‌کند.
کد خبر : 515268
Ee8aOW-XsAkdwM3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تایمز آو اسرائیل، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا پیش از مراسم امضای توافق‌نامه‌های صلح با امارات و بحرین، در گفت‌وگو با فاکس نیوز مدعی شد که توافق‌های عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و سایر اعراب، فلسطینیان را تحت‌فشار قرار می‌دهد و آن‌ها را قانع می‌کند تا به میز مذاکره بیایند وگرنه منزوی می‌شوند.


ترامپ در ادامه افزود: «به زودی بسیاری از کشور‌های دیگر نیز به ما خواهند پیوست. سرانجام فلسطینی‌ها هم به ما ملحق خواهند شد.»


رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه توهین‌ها و گزافه‌گویی‌های خود، خطاب به فلسطینی‌ها گفت: «شما خواهان صلح در خاورمیانه خواهید بود بدون اینکه احمق باشید، به همه شلیک کنید و همه را بکشید و همه جا را به خون بکشید».


اظهارات دونالد ترامپ در آستانه امضای توافق بین رژیم صهیونیستی و دو کشور بحرین و امارات در حالی بیان می‌شود که فلسطینی‌ها بارها تأکید کردند که عادی‌سازان حاکمان عرب گفت‌وگوهای صلح بین فلسطین و اشغالگران قدس را سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌کند، چراکه به ازای این توافقات قدرت چانه‌زنی صهیونیست‌ها بالاتر رفته و در نهایت امتیازات بیشتری را طلب می‌کنند.


البته منظور ترامپ از مذاکرات صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی پذیرش کامل مفاد معامله قرن است که کاملاً منافع تل‌آویو را تأمین می‌کند. گروه‌های مقاومت در انتقاد از عملکرد حاکمان کشورهای عربی، تصریح کردند که آن‌ها خنجری زهرآگین را به پیکر آرمان فلسطین وارد کردند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته