دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1399 - 15:56
در بخش بانوان صورت گرفت؛

پیشتازی سپاهان در مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور

نخستین مرحله از بیست و چهارمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش بانوان با پیشتازی تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، جابه‌جایی پنج رکورد باشگاهی و دو رکورد ملی به پایان رسید.
کد خبر : 514601
_MID0899.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نخستین مرحله از بیست و چهارمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش بانوان با پیشتازی تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، جابه‌جایی پنج رکورد باشگاهی و دو رکورد ملی به پایان رسید.


 این رقابت‌ها طی روزهای ۱۷ و ۱۸ شهریورماه جاری در بخش بانوان برگزار شد و بیش از ۱۳۰ ورزشکار از تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، سلکتور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه یزد، هیئت تهران، هیئت قم، هیئت مازندران، هیئت کهگیلویه و بویراحمد، هیئت لرستان، هیئت خراسان جنوبی، هیئت سیستان و بلوچستان، هیئت هرمزگان، هیئت اصفهان، ناشنوایان، هیئت خراسان شمالی و هیئت مرکزی به مصاف یکدیگر رفتند و تاکنون تا پایان مرحله نخست تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با ۲۴۳ امتیاز پیشتاز است و تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی با ۲۱۴ و پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد با ۱۹۰ امتیاز در رده دوم و سوم قرار دارند.


همچنین تیم‌های هیئت تهران با ۷۶ امتیاز، سلکتور با ۴۸ امتیاز، خراسان شمالی با ۲۲ امتیاز، اصفهان با 15 امتیاز و هرمزگان با ۱۱ امتیاز در جایگاه چهارم تا هشتم قرارگرفته‌اند.  در روز نخست این رقابت‌ها در دو ۱۰۰ متر فرزانه فصیحی موفق شد با ثبت زمان ۱۱.۶۸ ثانیه رکورد باشگاهی این ماده را بهبود ببخشد.


روز اول برای بانوان دوومیدانی پربار بود و در دو ماده دیگر نیز رکوردهای باشگاهی شکسته شد.  در دور ۵ هزار متر پریسا عرب دونده استقامتی استان تهران که از گروه دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات حاضرشده بود، با ثبت زمان ۱۷: ۳۲.۶۳ دقیقه قهرمان شد و رکورد باشگاهی این ماده را ارتقا بخشید.


در پرتاب چکش نیز زهرا عرب رستمی پرتابگر تیم پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد با پرتابی به میزان ۵۵.۱۷ متر ضمن صدرنشینی رکورد باشگاهی این ماده را جابجا کرد. روز دوم مسابقات نیز خالی از دستاورد نبود و ورزشکاران دو رکورد باشگاهی و دو رکورد ملی را جابجا کردند.


 در ماده پرش طول ریحانه مبینی از تیم پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد که به‌تازگی با پرشی بیش از ۶ متر (۶.۱۷ متر) توانست رکورد ملی این ماده را از آن خود کند، بازهم با یک پرش نزدیک و به میزان ۶.۰۸ متر ضمن کسب عنوان قهرمانی رکورد باشگاهی این ماده را شکست.


در پرش‌بانیزه نیز مهسا میرزا طبیبی که همواره رکورددار این ماده است، با پروازی زیبا در آسمان آفتاب انقلاب ضمن کسب گردن‌آویز طلا و شکست رکود باشگاهی، رکورد ملی پرش‌بانیزه را بهبود بخشید. میرزا طبیبی از تیم پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد با ثبت رکورد ۳.۹۱ رکورد ملی رده سنی بزرگ‌سالان را شکست. این رکورد پس از تائید تست دوپینگ ثبت خواهد شد.


فاطمه محیطی زاده از تیم پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد با امتیاز ۴۲۱۰ ضمن کسب عنوان قهرمانی رکورد ملی رده سنی جوانان را نیز ارتقا داد. این رکورد پس از تائید تست دوپینگ از سوی فدراسیون دوومیدانی ثبت خواهد شد. مرحله بعدی دومین مرحله از بیست و چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های کشور- بانوان روزهای ۳۰ و ۲۹ شهریورماه جاری به میزبانی مجموعه آفتاب انقلاب تهران برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته