دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1399 - 12:40
معاون پژوهشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی به آنا خبر داد؛

افزایش حوزه‌های آزمون عملی رشته علوم ورزشی/ فرصت ثبت‌نام آزمون سراسری علوم ورزشی همچنان باقی است

 معاون پژوهشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی از برگزاری آزمون عملی رشته علوم ورزشی در 35 دانشگاه کشور با حضور 3 هزار متخصص خبر داد.
کد خبر : 514177
Screenshot_۲۰۲۰۰۴۲۲-۱۲۰۵۲۹_WhatsApp.jpg

علی کاشی معاون پژوهشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و ۳۵ دانشگاه کشور برای برگزاری آزمون عملی علوم ورزشی از ۴۲ هزار داوطلب اظهار کرد: نمایندگان هریک از دانشگاه‌های محل برگزاری آزمون در این نشست شرکت کردند و توضیحات مربوطه برای آن‌ها ارائه شد تا دانشگاه‌های سراسر کشور بتوانند با استفاده از ظرفیت‌های استانی و ظرفیت‌های منطقه خود، این آزمون را به نحو شایسته و مناسبی برگزار کنند.


 وی ادامه داد: دانشکده‌ها و گروه‌های علوم ورزشی برای برگزاری هرچه بهتر این آزمون از ظرفیت‌های مجمع خیرین هر استان، ستاد استانی مبارزه با کرونا، دانشگاه‌های علوم پزشکی، هیئت‌های ورزشی، آموزش‌وپرورش و جمع‌های داوطلبی کمک بگیرند. در سال‌جاری بیش از ۳ هزار فرد متخصص در حوزه علوم ورزشی، کمک و همکاری خواهند کرد تا آزمون عملی این رشته در 35 دانشگاه اجرا شود.


 تعدیل  آزمون عملی رشته علوم ورزشی به علت شیوع ویروس کرونا


معاون پژوهشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی عنوان کرد: با توجه به بحران شیوع بیماری کرونا و وضعیت کنونی کشور، آزمون عملی امسال را تا حد ممکن تعدیل کردیم و به‌صورت متفاوتی نسبت به سال گذشته، برگزار خواهیم کرد. پژوهشگاه تربیت‌بدنی، ناظرانی را برای هریک از حوزه‌های امتحانی، اعزام خواهد کرد و روز دوشنبه 24 شهریورماه سال جاری نیز جلسه‌ای را با ناظران خواهیم داشت تا مطمئن باشیم که این آزمون به‌صورت ایمن، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی داوطلبان، داوران و عوامل اجرایی در تمامی استان‌های کشور برگزار خواهد شد.


افزایش حوزه  آزمون عملی رشته علوم ورزشی


کاشی از افزایش داوطلبان آزمون عملی رشته علوم ورزشی در سال جاری خبر داد و گفت: 42 هزار نفر داوطلب برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند. از همین رو تعداد حوزه‌های آزمون در مقایسه با سال گذشته از 10 محل به 35 حوزه افزایش‌یافته است و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور داوطلبان برای شرکت در آزمون می‌توانند به حوزه امتحانی در استان محل اقامت خود، مراجعه کنند.


ثبت‌نام آزمون سراسری علوم ورزشی و تربیت بدنی ادامه داد


وی اظهار کرد: افرادی که در آزمون سراسری شرکت کرده‌اند اما در تاریخ مقرر و روزهایی که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام‌شده بود، ثبت‌نام و برای رشته علوم ورزشی، اعلام علاقه‌مندی نکرده بودند، هم‌چنان می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. آن‌ها با مراجعه به سایت رسمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی، مبلغ ۴۵ هزار تومان را جهت انجام معاینه پزشکی و تست‌های سلامت و تندرستی، واریز کنند و در روز آزمون (طبق تاریخ اعلام‌شده برای آقایان و بانوان) با مدارک ذکرشده در اطلاعیه سازمان سنجش، به نماینده این سازمان در حوزه برگزاری آزمون در استان خود مراجعه کنند.


معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه ادامه داد: همچنین، با توجه به اینکه این داوطلبان، مبلغ 42 هزار تومان جهت ثبت‌نام در آزمون عملی را نیز پرداخت نکرده‌اند، این مبلغ در روز برگزاری آزمون، توسط نماینده سازمان سنجش دریافت خواهد شد.


کاشی گفت: یک فیلم راهنما نیز با همکاری پژوهشگاه تربیت‌بدنی و دانشگاه شهید بهشتی آماده و بر روی سایت پژوهشگاه بارگذاری شده است؛ داوطلبان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه دقیق اجرای آزمون، این فیلم را مشاهده و با نکات ضروری در ارتباط با حرکات هریک از ایستگاه‌های آزمون‌وخطاهای احتمالی، آشنایی لازم را کسب کنند.


23 شهریورماه، محل و حوزه‌های آزمون اعلام می‌شود


وی با اشاره به اینکه آزمون عملی مانند یک درس با ضریب چهار در محاسبه امتیاز نهایی هریک از داوطلبان، تأثیر خواهد داشت، بیان کرد: آزمون عملی رشته علوم ورزشی در تاریخ ۲۷ الی ۳۱ شهریورماه در 31 استان برگزار می‌شود. همچنین در روز یکشنبه 23 شهریورماه نیز از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و صفحات رسمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی، محل دقیق و حوزه‌های آزمون در هریک از استان‌های کشور، اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.


گفتنی است، نشست مشترک پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور علی شریف‌نژاد رئیس پژوهشگاه، محمد شریعت زاده معاون فناوری، هادی روحانی سرپرست معاون فرهنگی و اجتماعی و عبدالرضا عزیزی ناظر سازمان سنجش با نمایندگان ۳۵ دانشگاه بزرگ کشور برای ایجاد هماهنگی لازم جهت برگزاری آزمون عملی رشته علوم ورزشی، به‌صورت مجازی، برگزار شد.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

برچسب ها: تربیت بدنی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته