دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ماجرای کارگردان ایرانی که به قتل همسایه اش اعتراف کرد

کریم آتشی نویسنده و کارگردان مطرح دهه ۷۰ سینمای ایران و همسر سابق مرجانه گلچین، در اقدامی عجیب پس از درگیری با همسایه، او را با ضرب شلیک گلوله با کلت کمری به قتل رساند.
کد خبر : 514344
15031695.jpg

به گزارش خبرنگار سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کریم آتشی همسر سابق مرجانه گلچین نویسنده و کارگردان دهه ۷۰ و ۸۰ سینما و تلویزیون در اقدامی عجیب همسایه‌اش را به قتل رساند.


این اتفاق چهارشنبه شب گذشته (نوزدهم شهریور ماه 1399) رخ داد. آتشی پس از درگیری بر سر اختلافاتی که با همسایه خود در خیابان خواجه‌نصیر خیابان شریعتی تهران داشت، مرد همسایه را با شلیک گلوله با کلت کمری به قتل رساند و پس از آن نیز به همراه تفنگ و مقداری فشنگ در خانه اش اجازه ورود ماموران پلیس به منزلش برای دستگیری را نمی داد تا اینکه پس از گذشت چند ساعت از جنایت، ماموران نوپو با استفاده از گاز اشک‌آور و در یک عملیات ضربتی او را دستگیر و بازداشت کردند.


کریم آتشی سابقه کارگردانی فیلم های مطرحی همچون «پنجاه روز التهاب»، «انتهای قدرت»، «سلام به انتظار»، «متهم»، «نطفه شوم»، و ... را در کارنامه هنری خود دارد.


ساعاتی پس از جنایت، ماموران نوپو با استفاده از گاز اشک‌آور و در یک عملیات ضربتی کریم آتشی را دستگیر کردند.


او در بازجویی‌های اولیه مدعی شده است که صدای چرخ خیاطی همسایه مرا آزار می‌داد، چند مرتبه تذکر دادم؛ توجه نکردند و در شرایط روحی نامناسب با مقتول درگیر شده و این قتل شکل گرفت.



کریم آتشی پس از بازداشت در اختیار پلیس جنایی قرار گرفته است تا بررسی در خصوص ابعاد این قتل آگاهی تهران ادامه یابد.


این کارگردان سینما متولد ۵ فروردین ۱۳۴۳ در شهر ری است، وی با اینکه فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی عمران و دکترای علوم سیاسی است، اما کار حرفه ای سینما را در بیست و شش سالگی و از سال ۱۳۶۹ و به صورت تجربی و با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد و در سال ۱۳۷۲ نخستین فیلم بلند خود را با عنوان «پنجاه روز التهاب» به نویسندگی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی خودش و با هنرنمایی بازیگرانی همچون پردیس افکاری، حسن رجبیان، محمد طاهری، مهدی لنجانیان، صدیقه کیانفر و ... جلوی دوربین کمال مطیعی برد.



این کارگردان پرکار دهه هفتاد، چهارمین فیلم بلند خود را در سال ۱۳۷۵ با عنوان «متهم» جلوی دوربین محمد زین‌الدینی برد در این فیلم بازیگرانی همچون مرجانه دلدارگلچین، جمشید لایق، مهری ودادیان، ساناز سماواتی، رضا راد، بهمن دان، داریوش رضوانی، ابوالقاسم محمدطاهر، داوود قاسمی، میترا توکلی، تقی زنجانی و ... به ایفای نقش پرداخته‌اند.


 آتشی سال‌ها پیش با مرجانه گلچین ازدواج کرد و پس 10 سال این زندگی به جدایی ختم شد. این زوج زندگی موفقی نداشتند و پس از حدود ده سال زندگی مشترک از هم جدا شدند. آتشی در خرداد ۱۳۹۱ به دلیل سکته قلبی در بیمارستان پاسارگاد بستری شده بود.



فیلم‌شناسی آثار کریم آتشی


کارگردان


نطفه شوم (۱۳۸۷)


متهم (۱۳۷۵)


سلام به انتظار (۱۳۷۴)


انتهای قدرت (۱۳۷۳)


پنجاه روز التهاب (۱۳۷۲)


فیلم‌نامه‌نویس


نطفه شوم (۱۳۸۷)


متهم (۱۳۷۵)


سلام به انتظار (۱۳۷۴)


انتهای قدرت (۱۳۷۳)


پنجاه روز التهاب (۱۳۷۲)


تهیه کننده


پنجاه روز التهاب (۱۳۷۲)


 انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته