دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عقبایی: معامله ملک در رهن و بازداشت، غیرقانونی است

مسئول کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور درباره معامله املاک در رهن و یا بازداشت گفت: خانه‌ای که در رهن و بازداشت باشد، نه تنها قابلیت نقل و انتقال و خرید و فروش بلکه قابلیت اجاره را نیز ندارد.
کد خبر : 51427

حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا درباره اقدام برخی مشاوران املاک برای رهن و اجاره واحد مسکونی در رهن افزود: برخی از واحدهای صنفی اقدام به رهن و اجاره واحدهای مسکونی در رهن می‌کنند که این امر خلاف قوانین است.


وی تصریح کرد: فردی که ملک آن در بازداشت است، حق انجام هیچ نوع معامله‌ای را ندارد و این معاملات شامل مواردی مانند خرید و فروش و رهن و اجاره نیز می‌شود.


عقبایی نیز ادامه داد: در سد املاک رهنی صراحتا قید می‌شود که مالک حق هیچ گونه اقدام از جمله خرید و فروش، رهن، اجاره و حتی تعمیرات را ندارد و با مشاوران املاکی که اقدام به انجام اینگونه معاملات کنند، برخورد می‌شود.


رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران درباره افزایش قیمت اوراق مسکن نیز اظهار کرد: برای ارائه تسهیلات بانکی در تمام دنیا فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای مردم را مهیا می‌کنند و در هیچ جایی از دنیا این طور نیست که متقاضی حدود یک‌پنجم هزینه وام و تسهیلات دریافتی خود را بابت هزینه‌های دریافت آن کند.


وی با تاکید بر اینکه باید بروکراسی اداری اوراق مسکن برداشته شود، تاکید کرد: واگذاری تسهیلات به مردم باید به صورت مستقیم باشد و دریافت اینگونه تسهیلات بانکی برای مردم هزینه‌ای را در بر نداشته باشد.


مسئول کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور خاطر نشان کرد: هزینه‌های بانکی برای دریافت وام 40 میلیون تومانی باید حداکثر 5 هزار تومان باشد. بالا بودن هزینه‌های دریافت تسهیلات موجب کاهش قدرت خرید مردم و افزایش هزینه‌ها موجب گرانی می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته