دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری همایش شکوه هجرت در واحد اردبیل

اردوهای جهادی بسیج اقشار سپاه حضرت عباس (ع) با برگزاری همایش شکوه هجرت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به کار خود خاتمه داد.
کد خبر : 51407

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در همایش شکوه هجرت که در سالن آمفی تئا‌تر واحد اردبیل و با حضور اقشار مختلف بسیجی، خانواده‌های معظم شهدا، استادان و دانشجویان تشکیل شده بود، گفت: از مقام معظم رهبری درباره تعریف بسیج سئوال کردند، فرمود: بسیج یعنی حضور همگانی در تمام عرصه‌های لازم مثل صحنه‌های عمرانی، بهداشتی، سیاسی، علمی و....


حجت الاسلام حمید واحدی‌زاده، با دعوت عموم به قدردانی و قدر‌شناسی از خانواده‌های معظم شهدا و حفظ و پاسداشت خون شهدا، همه اقشار را به بسیج همگانی، جهت حاکمیت مطلق اسلام در سراسر جهان فراخواند.


بسیج ​میراث گرانبها و ارجمند‌ترین یادگار امام است


مسئول سازمان بسیج سازندگی حضرت عباس (ع) نیز بسیج را میراث گرانبها و ارجمند‌ترین یادگار امام دانست و گفت: همایش شکوه هجرت بنام و به یاد شهید ارجمند یعقوب مهدی‌زاده برگزار می‌شود.


سرهنگ علی سرداری خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی‌ گاه بصورت دوازده روزه و‌گاه ۷ روزه اجرا می‌شود و اعضای آن طلاب، دانشجویان و دانش آموزان هستند.


وی از جمله طرح‌های این اردو‌ها به طرحهای زودبازده مانند مرمت خانه‌های بهداشت روستاییان، تسریع آب رسانی به روستا‌ها، ساخت خانه عالم، بازسازی مساجد اشاره نمود و اضافه کرد که تا حال بیش از ۵۴ طرح اجرا شده است.


سرداری از روسای دانشگاه‌های استان اردبیل و از همه مسئولان به خاطر حمایت و پشتیبانی از طرح‌های اردوهای جهادی قدردانی و تشکر کرد.


تشکیل بسیج به جهت جبران صد‌ها سال عقب ماندگی کشور و کمبودهای بنیادی بود


معاون عمرانی استانداری اردبیل با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده‌اند بسیج برای جوانان نشاط آفرین و برای مردم امیدآفرین و برای دشمنان بیم آفرین است،هم گفت: تشکیل بسیج از‌‌ همان ابتدا برای جبران صد‌ها سال عقب ماندگی کشور و کمبودهای بنیادی مثل برق و آب روستا‌ها و آسفالت جاده‌ها بود، در همین روستا‌ها، تدبیر جدید رهبری در واقع نگاه جدید او به نسل جوان و نیازهای نسل جدید بود.


محمد آذرنژاد با توجه به جنگ نرم افزود: باید قبول کرد جنگ نرم از جنگ سخت به مراتب سخت‌تر و دشوار‌تر است، بنابراین بسیار باید با بصیرت عمل کرد و در انتخاب‌ها و عقاید تجدیدنظر کرد.


وی با توجه به اقتصاد مقاومتی که از دیگر تدابیر مقام معظم رهبری است، گفت: تلاش و کمک شما تلاش‌گران در راستای اشتغال زایی می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی مفید و موثر باشد.


اردوهای جهادی، قطره‌ای از دریای ایثارگری


فرمانده سپاه حضرت عباس استان اردبیل نیز با توجه به سالگرد شکست حصر سوسنگرد در آبانماه گفت: دقت کنید، امام یک دستور قاطع و صریح در آن زمان خطاب به ارتش صادر کردند و فرمودند: تا فردا باید حصر سوسنگرد شکسته شود،‌‌ همان زمان امثال علی تجلایی‌ها با چند تن از شهدا عهدنامه شهادت امضا می‌کنند که برای شکست این حصر تا پای جان تلاش نمایند و البته موفق می‌شوند و به شکل معجزه آسائی سوسنگرد درست فردای دستور امام آزاد شد.


سردار جلیل بابازاده به این حقیقت که در شرایط سخت و بحرانی بقول شهید چمران مرد از نا‌مرد جدا می‌شود در شرایط سخت جامعه خلبان ذاکر‌ها و خلبان جدی‌ها و یسری‌ها وارد عرصه می‌شوند، پراخت و گفت: حتی برخی از این عزیزان با اسم مستعار وارد جبهه می‌شدند که خلوصشان حفظ شود، این را می‌گویند مجاهدات‌های خاموش.


بابازاده گفت: شهید برزگر در وصیت نامه خود به خانواده‌اش نوشت ‹به خاطر عزّت از شما جدا شدم و اگر امروز جدا نمی‌شدم و خون نمی‌دادم فردا با ذلت من را از شما جدا می‌کردند›، این است که طبق آیه قرآن باید خدا را کمک کرد تا خدا هم ما را نصرت کند.


وی اردوهای جهادی را قطره‌ای از دریای ایثارگری خواند و از تمام تلاش گران این عرصه سپاسگزاری و قدردانی کرد.


مداحی از سوی اباصلت ابراهیمی و سپس تجلیل از خانواده شهید یعقوب مهدی‌زاده و چند تن دیگر از تلاشگران پایان بخش این همایش بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته