دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1399 - 16:38
محمودی به آنا خبر داد؛

برگزاری آزمون بالینی ساختارمند عینی در دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان

مدیر گروه رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان از برگزاری آزمون بالینی ساختارمند عینی (OSCE) در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 513962
3.jpg

اعظم محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در دهاقان اظهار کرد که آزمون بالینی ساختارمند عینی (OSCE) دانشجویان ترم هشت رشته پرستاری با حضور اعضای هیئت علمی گروه پرستاری و هیئت اجرایی دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با شرکت 21 دانشجویان پرستاری ورودی سال 1395 برگزار شد.


وی اضافه کرد: مراحل اجرای آزمون شامل برنامه‌ریزی برای اجرای آزمون، اطلاع‌رسانی و توجیه دانشجویان، طراحی سؤال و سناریو، تدارکات و تجهیزات، کارکنان، نیروی انسانی و فعالیت‌های اجرایی بود.



مدیر گروه رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان افزود: شکل این آزمون به‌گونه‌ای است که ابزار استاندارد شده‌ای را برای ارزیابی، شرح حال گرفتن و معاینه فیزیکی، مهارت‌های ارتباطی با بیماران و خانواده آنان، وسعت و عمق دانش فرد، توانایی خلاصه کردن و مستند کردن یافته‌ها، توانایی مطرح کردن تشخیص افتراقی، توانایی برنامه‌ریزی برای درمان بیمار و قضاوت بالینی براساس یادداشت‌های بیماران فراهم می‌کند.


محمودی متذکر شد: در این آزمون  6  ایستگاه سؤال شامل فرآیند پرستاری، دارو و تزریقات، مهارت‌های پایه، مراقبت‌های ویژه، آموزش به بیمار و بهداشت جامعه در نظر گرفته شده بود و دانشجویان طبق شیوه‌نامه آسک در محل حاضر شدند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته