دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1394 - 09:25

آمادگی فرمانداری رباط‌کریم برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تاسیس مرکز رشد

فرماندار رباط کریم اظهار کرد: آمادگی داریم با همکاری دانشگاه آزاد یک مرکز رشد راه‌اندازی کنیم و مسئولان دانشگاه نیز با توجه به اینکه اقدامات اولیه در این باره را انجام داده‌اند، قرار بر ایجاد رابطه دو طرفه فی مابین شد.
کد خبر : 51361

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علی بیگی در همایش ملی جایگاه کاربردی علوم انسانی و حوزه‌های میان رشته‌ای در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان که با استقبال خوبی درباره ارسال مقالات از سراسر کشور مواجه شده بود و در سالن سینما فرهنگ شهرستان رباط کریم با حضور مسئولان شهری برگزار شد، با تشکر از دانشگاه آزاد واحد رباط کریم برای برگزاری این همایش که نخستین همایش ملی در این شهرستان نیز بود، گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان باعث توسعه علم و اقتصاد خواهد بود و یکی از دغدغه‌های محققان درباره اجرایی کردن طرح‌هایشان کمتر خواهد شد.


رئیس همایش ملی جایگاه کاربردی علوم انسانی و حوزه‌های میان رشته‌ای در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از همه پژوهشگرانی که به این همایش مقاله ارسال کرده بودند قدردانی کرد.


عبدالله قاسمی افزود: این همایش در دو روز برگزار شد که روز اول کارگاه‌های مختلف مرتبط به همایش برگزار شد و روز دوم در دو نوبت صبح و عصر که برنامه صبح به سخنرانی مسئولان و عصر نیز به ارائه مقالات برتر از سوی پژوهشگران اختصاص داشت، برگزار شد.


وی ادامه داد: در نوبت صبح پس از خوشامدگویی رئیس و ارائه گزارش دبیر همایش، حجت الاسلام محمدی نژاد امام جمعه شهرستان رباط کریم با قدردانی از مسئولین برگزار کننده همایش این موضوع را در راستای منویات مقام معظم رهبری و ایجاد اقتصاد مقاومتی با طرح‌های دانش‌بنیان دانست و از دانشجویان خواست تا در این عرضه گام گذاشته و تلاش خود را مضاعف کنند.


در ادامه ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم و بهارستان بیان کرد: موضوع جاری در مجلس شورای اسلامی نیز مورد توجه است و توسعه شرکت‌های دانش بنیان امری است که در صورت غفلت از آن می‌تواند مانع پیشرفت علمی و اقتصادی کشور شود.


در پایان نیز سرهنگ باقریان که از طرف سردار خانچرلی فرمانده نیروی انتظامی غرب استان تهران در این همایش سخنرانی کرد به بحث ایجاد امنیت در فضاهای مجازی و استفاده از تحقیقات صورتگ رفته برای ارتقای امنیت در این فضاها پرداخت و به نمونه‌ای از هک کردن برنامه های مجازی در این فضاها نیز به صورت عملی پرداخت.


در نوبت بعدازظهر همایش محققان به ارائه مقالات خود پرداختند. این همایش با قدردانی از نویسندگان مقالات برتر به پایان رسید.


این همایش به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم (باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان) و با کمک فرمانداری و شهرداری و دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان رباط کریم و همچنین شرکت تعاونی تولید روستایی کانال آب محمدیه و دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحدهای ملارد و ورامین و آزادشهر، دانشگاه امام صادق(ع)، اداره میراث فرهنگی و انجمن جامعه شناسی ایران و ستاد فرماندهی نیروی انتظامی غرب استان تهران برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته