دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1399 - 11:24
به ریاست حجت‌الاسلام خسروپناه؛

نخستین جلسه شورای گسترش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

نخستین جلسه شورای گسترش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت‌الاسلام خسروپناه برگزار شد.
کد خبر : 513608
IMG-20200909-WA0069.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نخستین جلسه شورای گسترش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه و جمعی از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
از موضوعات قابل طرح در این جلسه می‌توان به دیدگاه کلی ایجاد رشته، نحوه تصویب رشته و فرآیند آن، گزارش مکاتبات صورت گرفته و بررسی رشته‌های مورد تأیید استان‌ها و تجزیه و تحلیل رشته‌های درخواستی و مقایسه آن با کل کشور اشاره کرد.
در ابتدای این جلسه شمس، قائم مقام و مدیرکل آموزش علوم انسانی و هنر در خصوص بروزرسانی رشته‌های موجود، توزیع مناسب رشته‌ها در استان‌ها بر مبنای طرح آمایش، توزیع مناسب رشته‌ها بر اساس تعامل صنعت و معدن و همچنین استفاده بهینه و مطلوب از کادر هیئت علمی در کاهش هزینه در دانشگاه و مسائل آموزشی در زمینه‌های کمی و کیفی پرداخت.
همچنین حجت‌الاسلام خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر موارد مذکور، برای تسهیل و توجه ویژه به امور آموزشی، در خصوص چگونگی شکل‌گیری دانشکده‌های موضوعی و توجه ویژه به ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای توضیحاتی ارائه داد.
در این جلسه، اعضا در راستای موضوع‌های مطرح شده به بحث و تبادل نظر پرداختند که در نهایت با توجه به دستور کار جلسه موارد ذیل مورد تصویب قرار گرفت:
۱) جلسه مشترکی میان معاونت‌های موضوعی و دبیرخانه شورای عالی گسترش دانشگاه (سعید آزادیان) برگزار شود.
۲) فرم‌های ۶گانه تصویب رشته از سوی اداره کل آموزش معاونت علوم انسانی توسط اعضا مورد بازبینی قرار گیرد و پس از تأیید نهایی به واحدها ابلاغ شود.
۳) رشته‌هایی که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موجود بوده و در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی نشده است (با رویکرد بین رشته‌ای) توسط مرکز مطالعات برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی مورد بازبینی قرار بگیرد.
۴) طی مکاتبه‌ای به هیئت‌های اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها مأموریت داده شود تا نسبت به بررسی و پیشنهاد حداقل پنج رشته جدید متناسب با نیاز منطقه و کاربردی بودن آن و تعداد داوطلبان و متقاضیان و همچنین اعضای هیئت علمی موجود در هر استان اقدام کنند.
در این جلسه شمس، قائم مقام و مدیرکل آموزش علوم انسانی و هنر، حجت‌الاسلام حسن خیری، رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی، صانعی، معاون نظارت و ارزیابی آموزشی، پژوهشی و دانشجویی مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات، مهرادفر، سرپرست اداره کل آزمون‌سازی و فنی و آمار مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه، متاجی، مدیرکل امور آموزشی معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه، امیررضا نقش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، سیف‌الله فضل‌اللهی قمشی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم، عابدی، معاون مدیرکل آموزش علوم انسانی و هنر و علی‌پور، مدیر خدمات آموزشی حضور داشتند.
انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته