دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1394 - 11:47
در گفت‌وگو با آنا

علیرضا استکی: مشکلات اصلی بوکسورها نبود حقوق است/ کسب 4 سهمیه المپیک دور از دسترس نیست

سرمربی تیم ملی بوکس کشورمان گفت: اگر مسئولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک برای بوکسورها حقوق در نظر بگیرند انگیزه آنها بالا می‌رود و عملکردشان هم روز به روز بهتر خواهد شد.
کد خبر : 51350

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بعد از جدایی ولادیمیر وینکوف اوکراینی از تیم ملی بوکس، اکنون علیرضا استکی مربیگری تیم ملی و هدایت بوکسورها را بر عهده دارد.


وی درباره شرایط فعلی بوکسورها به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «هم اکنون بوکسورها در اردو به سر می برند و تمریناتشان را به صورت فشرده پیگیری می‌کنند. مسابقات انتخابی تیم ملی در دی ماه برگزار خواهد شد که از بین آنها 33 بوکسور به اردو تیم ملی دعوت خواهند شد.»


استکی افزود: «متاسفانه بوکسورها امکانات محدودی دارند. اگر نصف حقوق یک مربی خارجی را به بازیکنان می‌دادند قطعا وضعیت بهتر می‌شد. هم‌اکنون شرایط کیفی اردوها مناسب است اما در حال حاضر مشکل اصلی، حقوق بوکسورهاست. اگر مسئولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک برای بوکسورها حقوق در نظر می گرفتند انگیزه آنها بالا می رفت و عملکردشان هم روز به روز بهتر می شد. با توجه به اینکه امسال سال قبل از المپیک است و تمامی رشته‌های ورزشی به دنبال کسب سهمیه هستند بنابراین باید حمایت ویژه ای از آنها شود. تنها هدف ما کسب سهمیه المپیک است که امیدوارم با حمایت فدراسیون این اتفاق هم بیافتد.»


مربی تیم ملی بوکس در خصوص کسب سهمیه المپیک توسط بوکسوران تصریح کرد: « طبق برنامه‌ای که فدراسیون در نظر گرفته است، تیم ملی بوکس می‌تواند از دو گروه متفاوت مسابقات APB و AOB سهمیه المپیک بگیرند ولی در نهایت یک نفر باید اعزام شود و نفر اعزامی را فدراسیون انتخاب خواهد کرد که امکان دارد یک مسابقه انتخابی برای آنها بگذارند.»


وی درباره حضور بوکسورها در مسابقات انتخابی المپیک که فرودین ماه سال آینده در چین برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: «در آسیا 60 سهمیه‌ برای المپیک وجود دارد که تاکنون 6 سهمیه بیشتر گرفته نشده است، در مسابقه انتخابی چین تکلیف بیشتر سهمیه‌ها مشخص می‌شود که من فکر می‌کنم بتوانیم دو سهمیه در این مسابقات بگیریم، بعد از آن مسابقات انتخابی آذربایجان را داریم که مابقی بوکسورهای جهان که نتوانسته‌اند سهمیه بگیرند در آنجا مبارزه می‌کنند و پرونده سهمیه المپیک بسته می‌شود و فکر می‌کنم در کل 4 سهمیه دور از دسترس بوکسورهای ما نباشد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته