دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1399 - 21:00

اتحادیه اروپا به صربستان درباره انتقال سفارتش به بیت‌ المقدس هشدار داد

اتحادیه اروپا از تصمیم بلگراد برای انتقال سفارتش در رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس ابراز نگرانی شدید کرد و نسبت به عواقب چنین اقدامی هشدار داد.
کد خبر : 513277
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، اتحادیه اروپا از تصمیم بلگراد برای انتقال سفارتش در رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس ابراز نگرانی شدید کرد و نسبت به عواقب چنین اقدامی هشدار داد.


این تصمیم صربستان در حالی اتخاذ شده است که اتحادیه اروپا خود را به راه‌حل «دو کشور به پایتختی بیت‌المقدس» متعهد دانسته و دفتر نمایندگی‌اش را در تل‌آویو مستقر کرده است.


از همین رو بروکسل انتظار دارد تا اعضای این اتحادیه از جمله صربستان سیاست‌های خود را با سیاست‌های اتحادیه اروپا هماهنگ کنند.


الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهوری صربستان و عبدالله هوتی، نخست‌وزیر کوزوو در حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قبول کردند تا روابط اقتصادی خود را عادی کنند.


همچنین صربستان بر اثر فشار آمریکا از تصمیم انتقال سفارت خود در رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس  تا ماه ژوئیه سال ۲۰۲۱ (مرداد آینده) خبر داد. کوزوو نیز تصمیم گرفته است تا با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور برقرار کند.


کوزوو در حالی با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی موافقت کرده است که اکثر ساکنان این کشور مسلمان هستند. از بیت‌المقدس به عنوان یکی از حساس‌ترین موضوع‌های درگیری میان اسرائیل و فلسطین یاد می‌شود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته