دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1399 - 11:09
معاون پرستاری وزارت بهداشت:

آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران سوم مهر برگزار می‌شود

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در سوم مهر ماه خبر داد.
کد خبر : 513097
حضرتی_1.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مریم حضرتی درباره زمان برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران گفت: آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با هماهنگی‌های به عمل آمده با مرکز سنجش آموزش پزشکی و بوردهای منطقه‌ای در روز پنجشنبه سوم مهر ماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.


وی افزود: آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با هدف تایید صلاحیت شاغلان حرفه پرستاری و گروه‌های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استانداردها و معیارهای جهانی به عنوان جزیی از فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران و گروه‌های مرتبط است.


معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و این پروانه مدرکی است که صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری نشان می‌دهد و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می‌کند.


حضرتی اظهار کرد: تاکنون در چهار مرحله، حدود ۳۰ هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای بر اساس کسب امتیاز بازآموزی صادر شده و مقرر شده که از سال ‌جاری برای اولین بار کسب صلاحیت علمی از طریق برگزاری آزمون سراسری جهت فارغ التحصیلان پرستاری سال ۹۶ به بعد و فارغ التحصیلان گروه‌های پرستاری سال‌های قبل از 96 که موفق به کسب امتیاز لازم باز آموزی نشده‌اند، انجام گیرد.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته