دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برگزیده جایزه بهترین کارگردانی فیلم تجربی در گفت‌وگو با آنا

فیلم کوتاه خودش به تنهایی یک سینماست

مسعود حاتمی گفت: «به نظر من این‌گونه نیست که هر کس فیلم کوتاه می‌سازد باید به ساختن فیلم بلند رو بیاورد، فیلم کوتاه خودش به تنهایی یک سینما است. فیلم کوتاه آن‌قدر فضا دارد که فیلمساز بتواند دغدغه‌هایش را بیان کند، ولی می‌تواند تمرینی برای ساختن فیلم بلند نیز باشد.»
کد خبر : 51266

مسعود حاتمی، برگزیده جایزه بهترین کارگردانی در بخش فیلم تجربی و برنده جایزه ویژه هیأت داوران در بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «خوشحالم که داوران جشنواره فیلمم را دوست داشتند و مورد استقبال قرار گرفت، انتظار جایزه گرفتن در هر دو بخش را نداشتم.»


کارگردان فیلم هشت دقیقه‌ای «تنازع»، نگاه ویژه به جهان را یکی از مزیت‌های این فیلم برشمرد و ادامه داد: «این فیلم احتمالا در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اکران خواهد شد. داستان فیلم درباره دو آدم است که در برکه‌ای زندگی می‌کنند و از طریق اتفاقات عجیب و غریبی که در آن برکه رخ می‌دهد، ارتزاق می‌کنند. جنگ بر سر قدرت است؛ برای من این برکه نماد شهر و جهان خودمان بود.»


وی با اشاره به اولین حضور فیلمش در جشنواره‌ها، در خصوص برنامه‌های آتی خود گفت: «در حال حاضر در حال نوشتن فیلمنامه داستانی بلند هستم. دوست دارم فیلم بلند بسازم زیرا فکر می‌کنم وسعت مخاطبان در سینمای بلند و داستانی بیشتر است و می‌توانم با مخاطبان بیشتری در ارتباط باشم.»


حاتمی با اشاره به بحث اقتصاد در فیلم کوتاه و بلند عنوان کرد: «یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌هایی که فیلم کوتاه را به خطر می‌اندازد نبودن چرخه اقتصاد در این نوع از سینما است؛ دولت، انجمن سینمای جوانان و فیلم کوتاه همه باید دور یکدیگر جمع شویم و فکری به حال این مسئله کنیم وگرنه فکر می‌کنم بالاخره فیلمسازان از اینکه خودشان هزینه کنند، خسته می‌شوند. امیدوارم این وضع با این منوال ادامه پیدا نکند.»


برگزیده این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران اضافه کرد: «برگزاری این جشنواره‌ها به من انگیزه بسیاری می‌دهد ولی گرفتن جایزه مسیرم را عوض نخواهد کرد، بلکه تنها خوشحالم می‌کند. این‌گونه نیست که چون جایزه گرفته‌ام دیگر خود را یک فیلمساز بدانم. به نظر من جایزه کاملا سلیقه‌ای است. اگر افراد دیگری به جای داوران کنونی جشنواره بودند ممکن بود دست خالی می‌رفتم؛ فیلمساز باید بداند که جایزه همه چیز نیست. من به عنوان یک فیلمساز مسیرم را از ابتدا مشخص کردم و به دنبال هدف خود هستم و جایزه برایم اهمیتی ندارد.»


اختتامیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران 26 آبان ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته