دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1399 - 16:03

284 اقدام مؤثر واحدهای دانشگاه‌آزاد اسلامی در مقابل کرونا

دانشگاه آزاد اسلامی از زمان شیوع ویروس کرونا با تشکیل مرکز ستاد مبارزه با این بیماری در هر استان اقدام به تولیدات مواد بهداشتی و پزشکی کرده است.
کد خبر : 511622
پرستار بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بقیه الله (عج) در حال تزریق داروی بیمار مبتلا به کرونا.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی با وقوع حوادث و بحران‌‌های طبیعی در کشور برای کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده به حالت آماده‌باش درآمد و خدمات مختلفی از جمله پزشکی، عمرانی و... ارائه داد تا نشان دهد رسالتش فراتر از یک دانشگاه نخبگانی است که صرفا فعالیت علمی انجام می‌دهد.


چنین نقشی را از دانشگاه آزاد اسلامی در زلزله کرمانشاه و سپس سیل استان‌‌های گلستان، لرستان و خوزستان دیدیم. با شیوع کرونا نیز این دانشگاه بار دیگر در کسوت یک دانشگاه اجتماعی پای کار آمد و در همه موارد ازجمله موارد بهداشتی، علمی، پزشکی و حتی کمک‌های مردمی از هیچ کمکی دریغ نکرد.


دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدا با تشکیل مرکز ستاد مبارزه با کرونا در هر استانی اقدام به تولیدات مواد بهداشتی و پزشکی ازجمله تولید ماسک، گان، محلول ضدعفونی کننده، ژل بهداشتی و ضدعفونی‌کننده کرده است که البته همچنان این کمک‌ها ادامه دارد، به‌طوری‌که برخی از این طرح‌ها (کیت، ونتیلاتور، دستگاه ضدعفونی کننده، گیاهان دارویی و...) به تولید انبوه هم رسیده است.


در این میان 31 استان دانشگاه آزاد اسلامی به‌همراه واحدهای خود پای کار بودند و ابداعات، اقدامات، طرح‌ها و محصولات بسیاری داشته‌اند که به‌نوعی در مقابله با کرونا بوده است. «فرهیختگان» در این گزارش به تفکیک هر استان محصولات کرونایی هر واحد دانشگاه آزاد اسلامی را معرفی کرده است.



 




 


منبع: روزنامه فرهیختگان


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته