دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1399 - 00:05
آنا گزارش می‌دهد؛

زورآزمایی مدعیان تهران و تبریز در مشهد/ آبی‌ها در اندیشه ارتقای رکورد

تیم‌های استقلال و تراکتور در حالی فینال جام حذفی را برگزار خواهند کرد که استقلال به دنبال ارتقای رکوردش در این رقابت‌هاست.
کد خبر : 511408
وریا غفوری اشکان دژآگه.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم‌های استقلال و تراکتور ساعت 18:15 روز پنج‌شنبه در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد در چارچوب دیدار فینال جام حذفی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.


دو تیم در شرایطی متفاوت به مصاف یکدیگر خواهند رفت. تراکتور از مسیری آسان عبور کرد و فینالیست شد. سرخ‌پوشان تبریز برابر پاس همدان، نود ارومیه، مس کرمان و نفت مسجدسلیمان به پیروزی رسیدند تا تنها یک حریف لیگ برتری را تا فینال در مقابل داشته باشند. 


استقلال از گل ریحان البرز، فجر سپاسی شیراز، سپاهان و پرسپولیس گذشت تا به فینال رسید و بدون شک عبور از دو تیم مدعی فوتبال ایران نشان از دشواری مسیر آبی‌پوشان دارد. برتری مقابل دو حریف قدرتمند انگیزه نماینده تهران را مضاعف خواهد کرد تا بتواند با انگیزه‌ای دو چندان به دیدار فینال بیاید. مخصوصاً غلبه بر قهرمان 4 دوره اخیر لیگ برتر ایران در دربی پایتخت، استقلال را آماده فتح جام قهرمانی کرده است.


آبی‌های تهران برای مرتبه دوازدهم به فینال جام حذفی گام نهاده‌اند. آن‌ها در 11 حضور قبلی موفق به کسب 7 عنوان قهرمانی شده‌اند و پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها محسوب می‌شوند. در مقابل سرخ‌پوشان تبریز در 4 حضور قبلی در دیدار فینال تنها یک بار جام قهرمانی را بالای سر بردند تا نشان دهند تجربه و تبحر کمتری نسبت به حریف تهرانی دارند. 


اینکه دیدار فینال در ورزشگاه مدرن امام رضا (ع) مشهد برگزار می‌شود، برای هیچ کدام از دو تیم فرقی نمی‌کند؛ چون بازی‌ها تا اطلاع ثانوی در غیاب تماشاگران خواهد بود و بدون شک تیمی برنده می‌شود که بتواند بازی بهتری ارائه کند و به جای آنکه به حریف فرصتی بدهد، بتواند صاحب موقعیت‌های بیشتری برای کسب پیروزی شود.


رضا شکاری به دلیل مصدومیت، رضا اسدی به خاطر محرومیت و رشید مظاهری به دلیل مسائل انضباطی غایبان تراکتور در بازی فینال هستند. در استقلال شرایط متفاوت است. این تیم محرومی ندارد؛ اما مصدومانی دارد که احتمال حضورشان وجود دارد. روزبه چشمی، سیاوش یزدانی، فرشید اسماعیلی، شیخ دیاباته، آرش رضاوند و علی کریمی مراحل درمان را پشت سر می‌گذارند و آخرین خبر احتمال بازی چشمی، دیاباته، کریمی و رضاوند است؛ اما هیچ خبری قطعی نیست.


فرهاد مجیدی که موفق شد مقابل یحیی گل‌محمدی در دربی پیروز شود، در فینال حذفی باید از سد ساکت الهامی بگذرد. فردی که جانشین مصطفی دنیزلی شد و با ارائه عملکردی قابل قبول روی نیمکت سرخ‌پوشان تبریز ماندگار شد. تا اینجا هر دو تیم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده‌اند و در این مسابقه تلاش خواهند کرد تا جامی را به ویترین افتخارات باشگاهشان اضافه کنند. البته اگر استقلال قهرمان شود، در جام حذفی دست‌نیافتنی‌تر از گذشته می‌شود.


انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته