دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1399 - 08:51
ادعای باشگاه بارسلونا؛

مسی شرطی برای فسخ قراردادش ندارد/ جدایی او با پرداخت خسارت‌های ناخالص میسر است

لیونل مسی در شرایطی تلاش می‌کند تا از بارسلونا جدا شود که او در سال آخر قراردادش شرطی برای جدایی از این باشگاه ندارد.
کد خبر : 511335
barca-vs-eibar-messi.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، لیونل مسی تصمیم گرفته تا بارسلونا را ترک کند و باشگاه‌های زیادی هستند که تلاش کرده‌اند تا بتوانند این فوق ستاره را جذب کنند اما به نظر می‌رسد مانع بزرگی مقابل مهاجم آرژانتینی قرار دارد که جدایی‌اش از بلوگرانا را منتفی می‌کند.


برخی رسانه‌های اسپانیایی اعلام کردند قرارداد مسی با بارسلونا 31 می قابلیت فسخ یک‌طرفه از سوی این بازیکن را داشته اما او از این فرصت استفاده نکرده و اینکه به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا از فرصت خود بهره نبرده دلیل نمی‌شود که بتواند سه ماه بعد از این بند قرارداد خود استفاده کند. او دیگر هیچ شرطی برای فسخ ندارد.


مبلغ فسخ قرارداد مسی که در انتهای فصل 21-2020 به پایان می‌رسد 700 میلیون یورو است و موضع بارسلونا از مدت‌ها قبل تمدید این قرارداد بوده و دچار تغییر هم نشده است. اصرار مسی بر فسخ قرارداد زودتر از موعد در هیچ محکمه‌ای قبول نمی‌شود و هر قاضی که با این پرونده برخورد کند تنها در صورتی اجازه فسخ قرارداد 700 میلیون یورویی را به مسی می‌دهد که او خسارت‌های ناخالص نسبت به بند فسخ قرارداد را که در سال‌های قبل قابل اجرا بوده به باشگاه بارسلونا پرداخت کند که مبلغی بسیار گزاف خواهد شد و باشگاهی نمی‌پذیرد که برای خرید مسی چنین رقمی را به بارسا بپردازد.


 


پرونده مسی در کمیته تعیین وضعیت فیفا یا دیگر کمیته‌های این نهاد که مرتبط با قرارداد بازیکن و باشگاه است با دقت بررسی می‌شود تا رأیی بدون ایراد صادر شود. در این میان مسی حاضر نشده تا در تست تشخیص کرونا باشگاه بارسلونا برای شروع تمرینات پیش‌فصل شرکت کند تا مجوز حضور در تمرینات به او داده نشود و این اقدام او نشانه‌ای واضح از تلاش‌هایش برای ترک بلوگراناست.


وکلای مسی یک ماه و نیم پیش به باشگاه بارسلونا اعلام کرده بودند موکلشان تصمیم به فسخ قراردادش دارد اما نباید فراموش کرد که آن زمان هم تاریخ فسخ قرارداد منقضی شده بود و فوق ستاره آرژانتینی بایستی از فرصت خود برای جدایی قانونی از بارسلونا در موعد مقرر استفاده می‌کرد.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته