دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استقبال پاریس از قطعنامه مبارزه با تروریسم

کاخ الیزه با انتشار بیانیه ای از استقبال رئیس جمهور فرانسه از تصویب قطعنامه پیشنهادی این کشور برای مبارزه با داعش در شورای امنیت سازمان ملل متحد خبر داد.
کد خبر : 51107

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، سرویس مطبوعاتی کاخ الیزه در بیانیه ای اعلام کرد که «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه از تصویب قطعنامه ۲۲۴۹ شورای امنیت سازمان ملل استقبال کرده است.


در ادامه این بیانیه بدون اشاره به حمایت های غرب از تروریست های داعش که به گسترش آن ها منتهی شد، آمده است: فرانسه پیش نویس این قطعنامه را به شورای امنیت ارائه کرده بود که به اتفاق آراء نیز به تصویب رسید.


بر این اساس، طبق این قطعنامه داعش به عنوان تهدیدی جهانی و بی سابقه برای صلح و امنیت جهانی به شمار می رود.


در این قطعنامه آمده است: تمام کشورهای عضو سازمان ملل متحد باید تلاش های خود برای مبارزه با اقدامات تروریستی را شدت بخشیده و اقدامات خود را به منظور ممانعت و توقف فعالیت های تروریستی به ویژه اقدامات گروهک تروریستی داعش و دیگر گروه های افراطی مرتبط با القاعده هماهنگ کنند.


هر چند این قطعنامه به صراحت مجوز تحرک نظامی علیه داعش را ارائه نمی کند و در ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد که اجازه استفاده از قدرت علیه گروه های افراطی را می دهد، آورده نشده است ولی پوشش سیاسی زیادی علیه عناصر افراطی در سوریه و عراق به شمار می رود.


گفتنی است حملات فرانسه در سوریه بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد انجام می گیرد که طبق آن هر کشوری که در معرض حمله قرار می گیرد حق دارد از خود دفاع کند.


گفتنی است، جمعه سیزده نوامبر، شش حمله هماهنگ تروریستی در پاریس، تلخ‌ترین و مرگبارترین فاجعه تروریستی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم را رقم زدند. در این مجموعه حملات تروریستی، تا کنون بیش از ۱۳۰ نفر کشته و قریب به ۲۶۰ نفر زخمی شده اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: داعش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته