دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1399 - 13:24

تسلیت درگذشت آیت‌الله تسخیری از سوی مقام دینی روسیه

یک مقام دینی روسیه درگذشت آیت‌الله تسخیری را به رهبر انقلاب اسلامی تسلیت گفت.
کد خبر : 510756
C97B0768.JPG

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،  پاتریارک کریل مسکو و تمام روسیه با ارسال نامه‌ای به مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با بیان اقدامات و تلاش‌های ارزشمند آیت‌الله تسخیری در تفاهم میان ملت‌ها و ادیان اسلام و مسیحیت ارتدکس، درگذشت این عالم فرهیخته را تسلیت گفت. ترجمه متن پیام به شرح زیر است: 



آیت‌الله علی خامنه‌ای 
رهبر عالی و دینی جمهوری اسلامی ایران



مراتب تسلیت اینجانب را برای درگذشت نزدیک‌ترین مشاور و یارتان آیت‌الله محمدعلی تسخیری بپذیرید. آن مرحوم طرفدار صلح میان ادیان و تلاشگر جدی گفتگوی میان مسیحیت و اسلام بود. وی استعداد بی‌نظیری داشت و همیشه می‌توانست ببیند چه چیزی می‌تواند پیروان مؤمن سنت‌های مختلف را متحد کند.


به‌خوبی تلاش‌های مشترکمان را با آیت‌الله تسخیری در زمینه گفتگوی میان ادیان ازجمله با مشارکت دیگر رهبران دینی به یاد دارم.


وی از بنیان‌گذاران کمیسیون ایران و روسیه برای گفتگو میان مسیحیت ارتدکس و اسلام بود که مدت 20 سال است این گفتگوها سهم مهمی در توسعه تفاهم میان ملت‌ها و کشورها دارد.


بسیار خوشحال بودم که در سال 2016 آیت‌الله تسخیری بدون توجه به کهولت سن و وضع جسمانی توانست برای جلسه کمیسیون مشترک به مسکو بیاید. آخرین دیدار و صحبت صمیمی و گرم با وی را به یاد دارم. بگذار خاطره نیک مرحوم آیت‌الله تسخیری در قلب‌های تمام کسانی که ایشان را می‌شناختند، جاودان بماند.



انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته