دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1399 - 15:24
مجمع جهانی صلح اسلامی؛

آیت‌الله تسخیری نخستین سفیر صلح عادلانه در جهان بود

مجمع جهانی صلح اسلامی در پیامی درگذشت مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام و رئیس هیئت امنای مجمع جهانی صلح اسلامی را تسلیت گفت.
کد خبر : 509430
logo-fa_8_0_0_0.JPG

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مجمع جهانی صلح اسلامی درگذشت آیت‌الله تسخیری را به  رهبر معظم انقلاب اسلامی، علمای اسلام و  امت اسلامی تسلیت گفت.


مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت درگذشت تسخیری بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح ذیل است؛ 


آیت‌الله تسخیری دانشمندی دوراندیش با نگاه اسلامی ژرف و فراگیر بود و به‌طور خستگی‌ناپذیر در راه اسلام و وحدت اسلامی  حتی در ایام کهولت سن تلاش و مجاهدت می‌کرد. وی به‌عنوان نخستین سفیر صلح عادلانه در جهان بسیار مؤثر و ثابت‌قدم بود و نقش اثربخشی در همه اقدامات بشردوستانه این مجمع داشت. 


تسخیری عمر مبارک خود را در راه سربلندی اسلام و مسلمانان و تقویت وحدت میان آن‌ها و مبارزه با تفرقه و فتنه سپری کرد. وی نمونه‌ مجاهدی عارف، فقیهی عامل، اندیشمندی کوشا و فرمانده میدانی بود که دغدغه‌های اسلام، جنبش و تجمعات آن را زنده نگه می‎داشت و همه تلاش‎های علمی‌اش برای خدمت به اسلام در میادین و موضوعات مختلف بود.


مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور جهان اسلام شخصیتی بی‌بدیل و فعال در عرصه بین‌المللی برای اقدامات بشردوستانه و عدالت‌خواهانه  بود که در دهه‌های متمادی با روحیه خستگی‌ناپذیر و شیوه‌های ممتاز در مسیر وحدت  اسلامی، همگرایی پیروان ادیان الهی  و ایجاد ارتباطات میان نخبگان اسلامی در میدان جهاد و عمل دینی خوش درخشید.


وی با حضور در مجامع و کنفرانس‌های اسلامی و بین‌المللی و طرح دیدگاه‌ها و نظرات راهبردی موجب جذب و همگرایی روزافزون نخبگان و چهره‌های شاخص در جهان شد و از این حیث شخصیتی شناخته‌شده و مورد قبول نخبگان گوناگون جهان به‌شمار می‌آمد که می‌تواند سرمشقی برای جامعه نخبگی مسلمانان در جهان برای مسئولیت‌پذیری و نقش‌آفرین در تحولات جهانی باشد.


مجمع جهانی صلح اسلامی درگذشت این فقیه عالیقدر که عمرش را صرف نزدیکی قلوب مسلمین و تلاش برای ایجاد نگاه و نگرش مثبت و تقریبی میان امت اسلامی و پیروان مذاهب مختلف اسلامی کرد و گسترش صلح عادلانه را در تمام لحظه‌های زندگی پُر بارش به‌عنوان یک خیر احسن، سرلوحه اندیشه‌های خیرخواهانه برای تمامی انسان‌ها قرار داده بود، خسارتی بزرگ می‌داند و فقدان وی را به  رهبر معظم انقلاب اسلامی، علمای اسلام و  امت اسلامی به خصوص مردم قدردان و قدرشناس ایران اسلامی، شبکه نخبگان مرتبط و اعضای کمیته‌های مجمع جهانی صلح اسلامی  و تمامی انسان‌های خیرخواه و عدالت طلب تسلیت عرض می‌کند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته