دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان:

دانشگاه آزاد اسلامی شرایط راه‌اندازی واحد دانشگاهی در «زرنج» افغانستان را دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شرایط تأسیس واحد دانشگاهی در استان زرنج افغانستان را برای تسهیل شرایط تحصیل داوطلبان افغانستانی دارد.
کد خبر : 509276
WhatsApp Image 2020-08-19 at 16.20.32.jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، سلطانعلی میر در دیدار کنسول کشور افغانستان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شرایط تأسیس واحد دانشگاهی در استان زرنج افغانستان را برای تسهیل شرایط تحصیل داوطلبان افغانستانی را دارد، اظهار کرد: با توجه به امکاناتی که دانشگاه آزاد اسلامی دارد می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان این امر را محقق کند.


وی درباره جذب دانشجو در کشور افزود: ایران شرایط مناسب، امکانات رفاهی موجود درباره تأمین خوابگاه متأهلی ویژه دانشجویان خارجی، امکانات آموزشی و تجهیزات مدرن را برای پرورش نیروی متخصص در کشور افغانستان را دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اکنون در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی شرایط جذب دانشجو خارجی فراهم شده است، عنوان کرد: برای گسترش دامنه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دو کشور ایران و افغانستان زمینه انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی پژوهشی تحقیقاتی با وزارت کشور افغانستان و دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان فراهم شده و مفاد آن در دست بررسی است.


میر توانمندی‌ها و امکانات موجود دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان دانشگاه پیش‌رو در آموزش عالی استان که توانسته با هفت واحد دانشگاهی و مرکز و ۲۷ پردیس آموزشی نقش ارزنده‌ای در گسترش مبانی علمی در استان گام بردارد را از نقاط قوت این دانشگاه دانست.


این مسئول اضافه کرد: این توانمندی و تجربه موفق می‌تواند زمینه پرورش نیروی متخصص و مورد نیاز کشور افغانستان نیز فراهم کرده و گام مهم و نقش ارزنده‌ای را ایفا کند.


وی با بیان اینکه رابطه کشور افغانستان با کشور ایران سبقه تاریخی و ریشه در گذشته دارد و مشترکات زیادی به لحاظ ابعاد فرهنگی اسلامی با هم دارند این دیدار را منشأ تبادل مناسبات علمی و فرهنگی دینی و مذهبی دانست.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته