دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1394 - 10:54

شیبانی: سا‌ها یک آزمایشگاه بزرگ ملی در کارنامه دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس واحد ورامین– پیشوا تأکید کرد: سا‌ها با دارا بودن خصوصیات منحصر به فرد خود، یک آزمایشگاه بزرگ ملی و ثبت افتخاری دیگر در کارنامه دانشگاه آزاد اسلامی است.
کد خبر : 50917

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، واحد ورامین – پیشوا با همکاری اداره کل توسعه و پشتیبانی آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی اسپکتروفتوم‌تر در روزهای ۲۷ و ۲۸ آبان کرد که پذیرای بیش از ۴۰ نفر از اعضاء هیأت علمی و مسئولان آزمایشگاه‌های واحد‌های سراسر کشور بود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا در حاشیه این کارگاه، پژوهش را به عنوان یکی از ارکان مهم دانشگاه برشمرد و گفت: با توسعهٔ امر پژوهش و تحقیقات در دنیای علمی که روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود، می‌توان از قافلهٔ علم و تکنولوژی عقب نماند و در این مسیر، جامعه از دانشگاه‌ها و مراکز علمی انتظار دارد پژوهشگرانی را تربیت کند تا با تکیه بر دانش تخصصی و کاربردی، پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی را به ارمغان آورد.


دکتر حسینعلی شیبانی زیربنای توسعه یافتگی را توسعه پژوهش دانست و اظهار کرد: متصدی این امر جز نهاد دانشگاه نیست، یعنی جامعه توسعه نمی‌یابد مگر اینکه دانشگاه توسعه یابد که به لطف دور اندیشی مسؤلین عالی دانشگاه آزاد اسلامی شاهد عبور از مرحله آموزش محور به سمت دانشگاه پژوهش محور می‌باشیم که برکات و آثار مثبت این نگرش قطعاً به سود جامعه خواهد بود.


وی با مطرح کردن این موضوع که نباید با وجود مراکز علمی و دانشگاهی در هر منطقه شاهد مشکلات تحقیقاتی در امور صنعتی، کشاورزی و غیره باشیم ادامه داد: از وظایف دانشگاه‌ها نیاز سنجی موارد پژوهشی است که چه مواردی برای این امر اولویت داشته و مشکلی از بخشی جامعه را باز می‌کند که با حرکت به سمت تحقیقات کاربردی این امر محقق خواهد شد.


شیبانی به چند ویژگی مهم دیگر در این زمینه پرداخت و گفت: ارتقای کمی و کیفی تحقیقات کاربردی، نیازسنجی دقیق و به موقع امور پژوهشی، توانمند سازی اعضاء هیأت علمی و کارکنان حوزه‌های تخصصی و آزمایشگاهی، هدایت موضوعات تحقیقاتی، ایجاد مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان، مدیریت منابع از قبیل نیروی انسانی و امکانات از جملهٔ این موارد است.


رئیس واحد ورامین – پیشوا با توجه به اجرای طرح سامانه آزمایشگاه‌‌های همکار آزاد (سا‌ها) افزود: سا‌ها با دارا بودن خصوصیات منحصر خود، یک آزمایشگاه بزرگ ملی و ثبت افتخاری دیگر در کارنامه دانشگاه آزاد اسلامی است که با درایت مسؤلان عالی دانشگاه و با هدف یکپارچه سازی و استفاده از ظرفیت و امکانات آزمایشگاه‌های تخصصی و پیشرفته اجرایی شده و زمینه استفاده از این ظرفیت مطلوب برای همگان میسر است.


دکتر علی مقیمی دانشیار گروه شیمی تجزیه استاد این دوره آموزشی بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته