دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1399 - 14:32
سروری‌مجد:

دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی آغاز به‌کار می‌کند

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز کار دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر : 508926
0u_4.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بیرجند، علی سروری‌مجد در هجدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: دفتر تقریب مذاهب اسلامی در هفت استان راه‌اندازی شده و دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی نیز به‌صورت رسمی آغاز به کار می‌کند.


وی با بیان اینکه راه‌اندازی دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی گام بلندی در راستای نزدیکی مذاهب اسلامی به‌ویژه در مناطق مرزی است، افزود: دکتر طهرانچی به اهمیت راه‌اندازی دفتر تقریب مذاهب تأکید ویژه دارد و امیدواریم این اقدام، آثار و برکات ارزشمندی داشته باشد.


رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه بررسی بودجه سال 1400-1399 مهم‌ترین دستور جلسه هجدهمین جلسه هیئت امنای استان است، عنوان کرد: فرآیند بودجه‌ریزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ بنابراین واحدهای دانشگاه بودجه را باید کاملاً عملیاتی و واقع‌گرایانه تدوین کنند.


سروری‌مجد خاطرنشان کرد: بودجه عملیاتی واقع‌گرا بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های واحدهای دانشگاهی استان در رشد و اعتلای مجموعه دانشگاه و تحقق اهداف، بسیار بااهمیت است و بر همین اساس واحدهای دانشگاهی باید با دقت، وسواس و واقع‌بینی عمل کنند.


ایجاد دفاتر تقریب مذاهب اسلامی برای جبران خلأها


مدیر گروه مطالعات تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به اینکه با حمایت دکتر طهرانچی حرکت تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه از یک سال و نیم گذشته آغاز شده است، گفت: آغاز این حرکت مبارک از ارتباط قوی و گسترده با علما و ائمه جمعه بوده و اولویت ایجاد دفاتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با استان‌های مرزی است تا برخی خلأها در زمینه تقریب مذاهب اسلامی جبران شود.


حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی با بیان اینکه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تقریب مذاهب اسلامی در جامعه نیز آثار و برکات ارزشمندی خواهد داشت، اضافه کرد: پایه‌گذار تقریب مذاهب، حضرت امیرالمؤمنین(ع) بودند و سیره ائمه اطهار(ع) نیز چنین بود. امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد معنوی داشتند که تعداد کمی از آنها شیعه و بقیه از سایر مذاهب اسلامی بودند. این هنر آن حضرت و بزرگی و بزرگواری ایشان بود که پیروان سایر مذاهب هم عاشق ایشان بودند.


وی به بصیرت و تدبیر حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و ادامه داد: وقتی در آغاز انقلاب دشمنان این‌گونه وانمود می‌کردند که انقلاب ایران یک انقلاب شیعی است، حضرت امام خمینی(ره) با بصیرت و دوراندیشی گفتند:‌ «انقلاب ما اسلامی است و اختصاص به شیعه ندارد» و در واقع بیداری اسلامی ثمره این حرکت است.


کاشت 5 هکتار زعفران در واحد بیرجند


دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با بیان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این دانشگاه در حوزه‌های مختلف و با اشاره به اقدامات گسترده دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان مطرح کرد: این دانشگاه آزاد اسلامی به محصولات استراتژیک خراسان جنوبی از قبیل زعفران، زرشک و عناب توجه جدی دارد.


سیدحسن‌هاشمی کاشت 5 هکتار زعفران، 3 هکتار زرشک و افزایش یک هکتار به سطح مزرعه عناب دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی، جداسازی سالن‌های ورزشی برای استفاده خارج از دانشگاه و استفاده بهینه از خوابگاه‌ها و همه امکانات دانشگاه را از مهم‌ترین فعالیت‌های دانششگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند و استان خراسان جنوبی برشمرد.


به گزارش آنا،‌ در این جلسه بودجه سال 1400-1399 دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. تبدیل حکم سرپرست یکی از واحدهای دانشگاهی استان، تعیین اعضای کمیسیون دائمی هیئت امنا و اعضای کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات از دیگر تصمیمات اتخاذشده در این جلسه بود.



سروری مجد به همراه حجت‌الاسلام علم‌الهدی پیش از آغاز جلسه هیئت امنا با حضور بر سر مزار شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کردند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته