دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

آمار فروش فیلم‌های در حال اکران/ گیشه‌‌هایی که در روزهای آخر مرداد به خواب زمستانی رفته‌اند!

در آخرین روزهای مرداد ۹۹، سالن‌های سینما همچنان روزهای کم‌رونق و راکدی را تجربه می‌کنند.
کد خبر : 508792
637328706327893207_md.jpg

به‌گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، با وجود ااضفه شدن دو فلیم «قتل عمد» و « تا ابد»، گیشه سینمای ایران در آخرین روزهای مردادماه همچنان رو های راکدی را سپری می‌کند.


بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی سامانه مدیریت فروش و اکران سینما، فیلم‌های درحال اکران همچنان فروش پایین دارند که با توجه به هزینه‌های تولید چند میلیارد تومانی فیلم‌ها، قابل تأمل است. 


پس از فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی «محمد کارت»که کمتر از یک ماه روی پرده بود و همچنان با ۲ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان فروش در صدر این جدول بی‌رونق است، فیلم کمدی «خوب، بد، جلف۲: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی قرار دارد. این فیلم نیز تاکنون یک میلیارد و470 میلیون تومان فروش را تجربه کرده است. اثری که مدتی است اکران آنلاین خود را نیز آغاز کرده است .


آمار فروش فیلم‌های در حال اکران


اما میزان فروش سایر فیلم‌های روی پرده نیز اوضاع اسفناکی دارد و بیش از هرچیز نشان‌دهنده شکست مطلق گیشه در روزهای پس از بازگشایی سینماها است. شکستی که باعث شده برخی پردیس‌های سینمایی به اکران فیلم‌های خارجی مثل «جوکر»، «۱۹۱۷» و «احضار۲» روی بیاورند که این موضوع نیز در جای خود قابل‌بررسی و تأمل است. 



آمار فروش فیلم‌های سینمایی در حال اکران به شرح زیر است:


۱-خوب، بد جلف ۲:ارتش سری (پیمان قاسم خانی)/ یک میلیارد و 470 میلیون تومان


۲- زن‌ها فرشته‌اند۲ (آرش معیریان) / 471میلیون تومان


۳- تا ابد (امید امین نگارشی)/ 35میلیون تومان


۴- عطر داغ (علی ابراهیمی)/ ۳1میلیون تومان


۵- یادم تو را فراموش (علی عطشانی)/ ۲۳میلیون تومان


۶-یلدا (مسعود بخشی)/ 23 میلیون تومان


۷- خروج (ابراهیم حاتمی‌کیا)/ ۸ میلیون تومان


۸- چهل و هفت (احمد اطراقچی و علیرضا عطاالله)/ 8میلیون تومان


9- قتل عمد( سعید دولتخانی)/ 6 میلیون تومان


این میزان فروش نشان می‌دهد که تماشاگران سینما فعلاً رغبتی برای حضور در سالن‌های سینما ندارند و سازمان سینمایی باید به فکر راهکارهای جدید برای شیوه اکران فیلم‌های سینمایی باشد.


تمهیداتی مانند بلیت نیم‌بها نیز که مدتی پیش اعمال شد، تأثیر چندانی بر استقبال مردم نگذاشته است و باید به فکر شیوه‌های جدید اکران فیلم بود. شیوه‌‌هایی که بتواند نگرانی مردم از حضور در اماکن مسقف و سربسته را برطرف کند تا مخاطبان حاضر شوند تا به سینما بروند. از سوی دیگر تقویت اکران آنلاین و گسترش زیرساخت‌های آن می‌تواند تا حد زیادی در این زمینه راهگشا باشد.


 انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب