بلیت نیمبها هم پای مخاطبان را به سینما باز نکرد/ سازمان سینمایی به فکر ظرفیت اکران آنلاین باشد!
بهگزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، بر اساس آمار اعلامشده از سوی سامانه مدیریت فروش و اکران سینما، فیلمهای درحال اکران همچنان با رقمهای فروش بسیار پایین روی پرده هستند. ارقامی که با توجه به هزینههای تولید چند میلیارد تومانی فیلمها، عجیب و تأسفبرانگیز است. این درحالی است که از این هفته و با تصمیم سازمان سینمایی مقر شد فیلمهای روی پرده از شنبه تا چهارشنبه با بلیتهای نیمبها اکران شوند.
فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی «محمد کارت» که کمتر از یک ماه پس از آغاز اکران به درخواست تهیهکنندهاش از پرده پایین آمد، همچنان با ۲ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان فروش در صدر این جدول بیرونق است. این رقم حاصل حضور بیش از ۱۴۰ هزار تماشاگر در سالنهای سینماست.
اما پس از فیلم «شنای پروانه» بهعنوان کامیابترین فیلم جشنواره فجر سال گذشته که با فروشی کمتر از ۲/۵ میلیارد تومان به اکران خود پایان داد، فیلم کمدی «خوب، بد، جلف۲: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسمخانی قرار دارد. این فیلم نیز تاکنون یک میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان فروش را تجربه کرده است. این فیلم از هفته گذشته اکران آنلاین خود را نیز آغاز کرد.
آمارهای تلخ در جدول اکران
اما میزان فروش سایر فیلمهای روی پرده نیز اوضاع اسفناکی دارد و بیش از هرچیز نشاندهنده شکست مطلق گیشه در روزهای پس از بازگشایی سینماها است. شکستی که باعث شده برخی پردیسهای سینمایی به اکران فیلمهای خارجی مثل «جوکر»، «۱۹۱۷» و «احضار۲» روی بیاورند که این موضوع نیز در جای خود قابلبررسی و تأمل است.
بر اساس تصمیم هفته گذشته شورای صنفی نمایش، اکران فیلمهای خارجی از این پس باید مطابق با نظامنامه اکران و بر اساس خرید حق کپیرایت آنان انجام شود.
آمار فروش فیلم های سینمایی در حال اکران به شرح زیر است:
۱- شنای پروانه (محمد کارت) / ۲میلیارد و ۳۴۵میلیون تومان
۲-خوب، بد جلف ۲:ارتش سری (پیمان قاسم خانی)/ یک میلیارد و 375 میلیون تومان
۳- زنها فرشتهاند۲ (آرش معیریان) /318میلیون تومان
۴- جهان با من برقص (سروش صحت)/ 47 میلیون تومان
۳- عطر داغ ( علی ابراهیمی)/ 28میلیون تومان
۴- یادم تو را فراموش (علی عطشانی)/ 21میلیون تومان
۵- یلدا (مسعود بخشی)/ 13میلیون تومان
6- خروج (ابراهیم حاتمیکیا)/ 8 میلیون تومان
۶- چهل و هفت (احمد اطراقچی و علیرضا عطاالله)/ ۷میلیون تومان
فروش بسیار پایین این فیلمها نشان میدهد که تماشاگران سینما با توجه به اوجگیری دوباره کرونا همچنان رغبتی برای حضور در سالنهای سینما ندارند و سازمان سینمایی باید به فکر تمهیدات جایگزینی برای شیوه اکران فیلمهای سینمایی باشد.
راهکارهایی مانند بلیت نیمبها نیز که از این هفته اعمال شد، تأثیر چندانی بر استقبال مردم نگذاشته است و باید به فکر شیوههای جدید اکران فیلم بود. شیوههایی که بتواند نگرانی مردم از حضور در اماکن مسقف و سربسته را برطرف کند تا مخاطبان حاضر شوند تا به سینما بروند. از سوی دیگر تقویت اکران آنلاین و گسترش زیرساختهای آن میتواند تا حد زیادی در این زمینه راهگشا باشد.
انتهای پیام/4104/پ
انتهای پیام/