دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1399 - 09:34
شجاعی در گفتگوی مشروح با آنا:

گزارش‌های کمیسیون اصل 90 مجلس بدون نوبت در قوه‌قضائیه بررسی می‌شوند

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، از تعامل نزدیک کمیسیون متبوعش با دستگاه قضا خبر داد و گفت: با وعده رئیس قوه قضائیه برخی شعب دادگاه برای رسیدگی خارج از نوبت به ارجاعات کمیسیون اصل 90 اختصاص خواهند یافت.
کد خبر : 508559
13981204000062_Test_PhotoN.jpg

حسن شجاعی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به جلسات مشترک کمیسیون اصل 90 مجلس با رئیس دستگاه قضا، گفت: خوشبختانه تعامل مناسبی شکل گرفته که در پی آن رسیدگی به پرونده‌های مختلف با سرعت بیشتری توام خواهد شد.


عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته گاهی کمیسیون اصل 90 مجلس آغشته به انگیزه‌های سیاسی یا شخصی بوده و به همین دلیل انگیزه و علاقه برای همکاری با کمیسیون در دیگر نهادها از بین رفته است، افزود: عملکرد این کمیسیون در این دوره متفاوت بوده و  اعضا بدون چنین انگیزه‌هایی و در راستای صلاحیت‌های کمیسیون عمل خواهند کرد. از این رو در خواست همکاری صمیمانه را داریم.


وی با تصریح بر اینکه در جلسه‌ای با ریاست قوه قضائیه وی نیز تاکید بر همکاری نزدیک و صمیمانه با مجلس داشت، ادامه داد: با توجه به اینکه صلاحیت کمیسیون اصل 90 طرز کار قوای سه گانه و قوه قضائیه است، در این زمینه نیز رئیس دستگاه قضا اعلام آمادگی کرد که اگر در خصوص طرز کار قوه قضائیه مشکلی بود در مسیر رفع آن اقدام خواهد کرد.


رسیدگی خارج از نوبت به گزارش‌های کمیسیون اصل 90 در قوه قضائیه


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در بحث گرانی‌ها و تخلفات مختلف گزارش‌های به کمیسیون اصل 90 مجلس رسیده است، گفت: طبق وعده آیت‌الله رئیسی گزارش‌های که از کمیسیون اصل 90 مجلس به قوه‌قضائیه ارسال می‌شود باید خارج از نوبت بررسی شود که این خود خبر مسرت‌بخشی است.


شجاعی همچنین از وعده رئیس دستگاه قضا در خصوص آمادگی این قوه‌ برای اختصاص برخی شعب دادگاه برای رسیدگی خارج از نوبت به ارجاعات کمیسیون اصل 90 خبر داد.


وی با بیان اینکه پرونده‌های بسیاری در دست بررسی در کمیسیون اصل 90 مجلس قرار دارد، افزود: در خصوص گرانی خودرو و مسکن شکایت‌هایی به کمیسیون رسیده است.


اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان نیاز به ظرافت بیشتری داشت


این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پاسخ به اینکه ارزیابی شما نسبت به اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان چیست، افزود: بازپس‌گیری اموال بیت‌المال باید از سال‌های گذشته صورت می‌گرفت، باید اموال این بنیاد در خدمت مستضعفان باشد اما متاسفانه در مقاطعی این اتفاق نیفتاد.


این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم با بیان اینکه اصل اقدام رئیس بنیاد مستضعفان را تایید کرده و معتقدم شفافیت در این موضوع نیز مفید خواهد بود، گفت: اما باید کار  به صورتی ظریف انجام شود تا این شفاف‌سازی حیثیت نظام را زیر سوال نبرد.


وی ادامه داد: به هر حال عده قلیلی وجود دارند که سوء استفاده از اموال بنیاد مستضعفان انجام داده‌اند اما عده قابل توجهی از مسئولان ساده زیست بوده و هیچ گاه سوء استفاده‌ای از بیت‌المال نکرده‌اند. از این رو شفاف‌سازی نباید به شکلی باشد که مردم بگویند ۴٠ سال است که برخی اموال بیت‌المال را غارت می‌کنند این ملاحظه اگر مدنظر باشد همه با شفافیت موافق هستند.


شجاعی تاکید کرد: انتظار می‌رود مسئولان در آینده در اظهارنظرها دقت و ظرافت بیشتری به خرج دهند.


انتهای پیام/۴١۵١/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته