دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1399 - 15:52
نجفی عنوان کرد؛

دانشگاه آزاد اسلامی پذیرای همکاری در توسعه پایدار بخش کشاورزی و حل بحران آب

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: پذیرای همکاری و مساعدت همه دستگاه‌های درگیر امر توسعه پایدار در بخش کشاورزی و حل بحران آب هستیم.
کد خبر : 508460
1f6b85b1-b977-428e-a4fb-5ee53214a0d9.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان،‌ پیام نجفی در نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات حوزه آب و کشاورزی در استان اصفهان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد:‌ یکی از رسالت‌های دانشگاه، کمک برای ایجاد و ماندگاری توسعه پایدار در کشور است و بر اساس این رسالت، مجموعه عظیم و توانمند آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد توسعه پایدار و گسترش فعالیت‌ها در همه زمینه‌های مورد نیاز و راهبردی آمادگی دارد.


وی افزود:‌ با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در اجرای طرح نظام پایش در دانشگاه آزاد اسلامی و تمرکز بر نقش مسئله‌محوربودن این دانشگاه، پذیرای همکاری و مساعدت همه دستگاه‌های درگیر امر توسعه پایدار در بخش کشاورزی و حل بحران آب هستیم و امیدواریم که دانش و توان اعضای هیئت علمی در مباحثی مثل مشکل آب، بیابان‌زدایی، توسعه کشت گلخانه‌ای، تولید بذر، علوم دامی، اصلاح الگوی کشت و ... بتواند راهگشا و یاریگر دولت و مسئولان باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با بیان سابقه پیشگامی و همکاری این واحد دانشگاهی در زمینه حل معضلات زیست‌محیطی استان با نهادهای ذی‌ربط عنوان کرد: دانشکده کشاورزی این واحد دانشگاهی یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین دانشکده‌های کشور بوده و سال‌هاست که در زمینه طرح تثبیت کانون‌های گردوغبار از شمال شرق استان تا تالاب گاوخونی، تولید انبوه بذر هیبرید، توسعه صنایع غذایی و علوم دامی، طراحی و توسعه کاشت گلخانه‌های خود پایدار و سازه‌های گلخانه‌ای پیشتاز بوده و در این زمینه‌ها دارای تجربیات گران‌بهایی است و از همه طرح‌ها و پیشنهاد‌ها برای تقویت و توسعه این زمینه‌ها در استان و کشور استقبال می‌کند.


حل دغدغه‌های کشاورزی و آب با همت جمعی و مشارکت عمومی


عباس مقتدایی


نایب‌رئیس گروه امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هدف از تشکیل هم‌اندیشی این است که با همفکری و مشارکت همگانی برای انجام اقدامی اساسی و ویژه به جمع‌بندی برسیم و این اقدام، الگویی فکری و عملی برای دیگر استان‌ها و مشکل آب و کشاورزی سایر شهرها باشد.


عباس مقتدایی مطرح کرد: دغدغه‌های کشاورزی و آب نیاز به همت جمعی و مشارکت عمومی دارد و باید با شناسایی همه تهدیدات و ظرفیت‌ها به طرح نهایی مورد استفاده با بالاترین بازدهی و کمترین میزان هدررفت نیرو و سرمایه برسیم.


وی اضافه کرد: با قوت گرفتن طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی و تعاملات و رایزنی‌های صورت گرفته در کمیسیون اقتصادی، کشاورزی و کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، فرصتی طلایی و ایده‌آل برای استفاده از این دو ظرفیت برای حل مشکلات استان فراهم شده که البته با پیگیری و مساعدت همه دستگاه‌های حاضر، این فرصت طلایی به نتیجه مطلوب خواهد رسید و تبدیل به نقطه قوتی برای استان اصفهان و الگوی عملی برای سایر نقاط کشور خواهد شد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته