دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1399 - 10:14
رسانه آمریکایی علیه مقاومت؛

تلاش برای تخریب حزب‌الله به سبک واشنگتن‌پست/ادامه خط آشوب‌آفرینی آمریکا در لبنان

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی علیه حزب‌الله تلاش کرد در راستای خط آشوب‌آفرینی واشنگتن در عراق، مقاومت را عامل مصائب جاری لبنان معرفی کند.
کد خبر : 508331
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه واشنگتن‌پست با انتشار گزارشی با عنوان «حزب‌الله پس از انفجار ویرانگر بیروت با سخت‌ترین چالش روبروست» تلاش کرد که این گروه مقاومت را پس از انفجار بیروت، مورد غضب گروه‌های سیاسی این کشور نشان دهد.


واشنگتن‌پست با اذعان به اینکه هیچ نشانه‌ای مبنی بر دست داشتن حزب‌الله در انفجار اخیر بیروت که به کشته شدن 177 نفر و مجروح شدن بیش از 6 هزار نفر منجر شد، وجود ندارد، در تلاشی آشکار برای اختلاف‌افکنی بین گروه‌های شیعی، مدعی شد که مقاومت اسلامی لبنان در مرکز خشم گروه‌های سنتی شیعه این کشور قرار دارد.


این همان کار ویژه‌ای است که آمریکا از پاییز سال گذشته برای ایجاد ناآرامی در عراق، در استان‌های شیعه‌نشین این کشور آغاز و تلاش کرد که مردم را علیه حشدالشعبی و مقاومت بشوراند. اتحادیه اروپا در کنار آمریکا نیز به صدور بیانیه علیه بسیج مردمی عراق پرداخت و حشدالشعبی را از برخورد با معترضین علیه فساد بازداشت. این در حالی است که مسئولین این گروه مردمی، چند روز پیش از آن هر گونه دخالت در تظاهرات را رد کرده بودند. 


این روزنامه، دار زدن تمثال سید حسن نصرالله در تظاهرات عده اندکی از معترضین در بیروت را که برای اولین بار چند روز پس از انفجار لبنان انجام شد را یکی از مصادیق خشم بی‌سابقه مردم علیه این گروه برشمرد و به نقل از یکی از معترضین افزود: دخالت حزب‌الله در همه امور لبنان واقعاً یک معضل است. آن‌ها می‌دانند که مردم واقعاً از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کنند.


این در حالی است که در همین گزارش از حزب‌الله به‌عنوان «قدرتمندترین نیروی سیاسی و نظامی» لبنان یاد شده است.


واشنگتن‌پست در ادامه، بخشی از یک گفتگو را که مدعی است با یک مادر شیعه ساکن در نبطیه ترتیب داده است را نقل کرده و می‌گوید: «شستشوی مغزی ما با گفتمان مقاومت علیه اسرائیل، غذا و آینده فرزندانمان را تأمین نمی‌کند. حزب‌الله مسئول هر چیزی است که امروز در کشور ما روی‌داده است.»


تلاش این روزنامه آمریکایی همسو با لابی رژیم صهیونیستی در این گزارش آن است که حزب‌الله را عامل تمام مشکلات لبنان ازجمله تحریم‌ها و چالش‌های معیشتی معرفی کند، درحالی‌که مقاومت همواره حامی دولت‌های این کشور  و خواستار حل ریشه‌ای معضلات اقتصادی بوده است.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته