دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1399 - 09:43
قاسمی‌ پیربلوطی:

پایان‌نامه‌ها برای حل مشکلات صنایع کاربردی می‌شوند/ حل مشکلات صنعت در دستور کار دانشگاه

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: هدایت رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها در راستای حل مشکلات صنایع منطقه‌ای مطرح و کاربردی می‌شوند.
کد خبر : 507883

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهر قدس، عبدالله قاسمی‌پیربلوطی در نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت اظهار کرد: هدایت رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها در راستای حل مشکلات صنایع منطقه‌ای مطرح و کاربردی می‌شود و این موضوع از زمان مسئولیت دکتر طهرانچی مدنظر قرار گرفته شده است.


وی افزود:  با توجه به موقعیت دانشگاه صنعت و تجارت به‌عنوان برنامه علمی برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس پیش‌بینی و معرفی شده است.در همین راستای کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای، اخذ مجوز و ارائه محصولات بهداشتی بر پایه صنایع کشاورزی از اقداماتی بود که باید در دستور کار قرار می‌گرفت.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای  شهرقدس، ملارد و صفادشت اضافه کرد: در این منطقه ۱۵۰۰ واحد صنفی و صنعتی وجود دارد و مهم‌ترین آنها شامل قطعه‌سازی خودرو با حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ مورد در شهر قدس، صنایع خودرو مانند ماشین‌آلات سنگ‌شکن، ماشین‌آلات و خودروها، ظروف یک‌بارمصرف، صنایع بسته‌بندی مواد غذایی، تولید قارچ و غیره است.


قاسمی‌پیربلوطی عنوان کرد: با توجه به وسعت و تداخل موضوع صنعت و تجارت با برنامه علمی سایر واحدها در جلسه استان مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس با عنوان برنامه علمی در صنعت ساخت و تولید فعالیت خود را ادامه دهد.


اولویت‌های واحد شهر قدس حل مشکلات صنایع


وی ادامه داد: صنعت ساخت به مفهوم استفاده از ماده اولیه از صنایع مادر و در نهایت با سوار کردن اجزای مربوطه در راستای تولید محصول نهایی است؛ بنابراین با این رویه از فضای صنایع مادر خارج می‌شویم و به مباحث جزءتر می‌پردازیم. با این رویکرد می‌توان از تداخل مباحث مربوط به سایر واحدهای دانشگاهی در حوزه صنعت خارج شد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های منطقه نظیر فرآورده‌های دارویی بیولوژیک در غرب استان تهران نخستین قدم می‌تواند انعقاد تفاهم‌نامه با صنایع مرتبط و سپس ورود به مشکلات صنایع و تنظیم عناوین نظام موضوعات مطابق با نیاز صنعت باشد.


قاسمی‌پیربلوطی تصریح کرد: اکنون در منطقه صنایعی نظیر صنایع غذایی و کارگاه‌های بلوک‌سازی و غیره وجود دارد؛ بنابراین باید حل مشکلات صنایع موجود در منطقه از اولویت‌های تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس باشد.


وی مطرح کرد: 10 محور به‌عنوان چالش‌های موجود مطرح شده و بر این اساس  موضوعات دامپروری، گوشت و صنایع لبنی با توجه به اینکه منطقه شهر قدس، ملارد و صفادشت قطب کشاورزی است و ضرورت توجه به صنایع تبدیلی نیز در منطقه وجود دارد؛ باید همه موارد پیرو مذاکره و پس از ارزیابی نهایی به‌عنوان چالش مورد توجه قرار گیرد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت تبیین کرد: بر مبنای محورها یک یا دو صنعت بزرگ که می‌توانند نماینده خوبی از کل باشند؛ در هر حوزه انتخاب شود و پس از مذاکره و انعقاد تفاهم‌نامه و در نهایت استخراج مشکلات صنایع موارد مناسب برای تنظیم نظام موضوعات مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته