دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1399 - 17:22
امام جمعه سده لنجان تأکید کرد؛

لزوم بهره‌گیری مناسب از دانش و توانایی‌های نخبگان دانشگاهی

امام جمعه سده لنجان با تأکید بر تسهیل ارتباط نهادهای تصمیم‌گیرنده با نخبگان دانشگاهی گفت: بهره‌گیری صحیح و اصولی از دانش و توانمندی نخبگان، موجب پیشرفت علم، عزت و اقتدار و کاهش آسیب‌پذیری‌ها در جامعه خواهد شد.
کد خبر : 507732
EMAMJ1.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لنجان، حجت‌الاسلام مهدی صادقی در دیدار مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با تأکید بر حضور هدایتگر و میدانی روحانیت در عرصه خدمات اجتماعی اظهار کرد: تردیدی نیست که مهم‌ترین رسالت روحانیون و حوزه‏‌های علمیه، شناخت و تبیین اسلام و شرع مقدس و ارشاد بندگان خداوند است؛ اما ضروری است حضور طلاب و روحانیون در کنار مردم، خدمات ارزنده و گسترده‌‏ای را در زمینه‏‌های مختلف اجتماعی و سیاسی موجب شود.


وی افزود: روحانیون ادامه‌دهنده راه سعادت‌بخش انبیا یعنی هدایت دینی مردم هستند؛ بنابراین باید با اخلاق نیک و پسندیده، مردم را به مصادیق دینی ازجمله صدق، امانت، تقوا، امر به معروف، ترک منکر و سبک زندگی صحیح، هدایت کرد.


امام جمعه سده لنجان هدف از اخلاق را معنویت و توسعه معرفت‌الله دانست و عنوان کرد: روحانيون در تعامل با نسل جوان باید فصاحت بيان، عطوفت، بلاغت در کلام و برخورد محبت‌آميز را رعايت کنند.


این مسئول با تأکید بر تشکیل اتاق فکر در شهر لنجان بیان کرد: اتاق فکر، محل خلق راهکارهای عملی‌شدن ایده‌ها است؛ بنابراین شناسایی موانع و ارائه راهکارها در قالب کارگروه‌های مختلف در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیروی انسانی خلاق و ایده‌پرداز و ظرفیت نخبگان شهری و فرهیختگان دانشگاهی از اهداف تشکیل این اتاق است.


صادقی با تأکید بر تسهیل ارتباط نهادهای تصمیم‌گیرنده با نخبگان دانشگاهی گفت: بهره‌گیری صحیح و اصولی از دانش و توانمندی نخبگان، موجب پیشرفت علم و عزت و اقتدار و کاهش آسیب‌پذیری‌ها در جامعه خواهد شد.


حجت الاسلام علی هاشمی از روحانیون شهر سده نیز دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان را یکی از مراکز مهم علمی فرهنگی شهرستان معرفی کرد و یادآور شد: واحد لنجان با مدیریت توانمند، جهادی و فرادانشگاهی سیدمسعود داودی، منشأ تحولات بزرگ برای استان خواهد بود.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان هم با تشریح ظرفیت‌های کم‌نظیر این شهرستان گفت: لنجان با شرایط اقلیمی، جغرافیایی، گردشگری و ظرفیت‌های صنعتی بزرگ و بی‌مانند می‌تواند تحول بزرگی را در اشتغال و تولید ثروت با محور دانشگاه رقم بزند.


سیدمسعود داودی با تأکید بر لزوم اهمیت نقش‌آفرینی فعال در عرصه مهارت‌آموزی اظهار کرد: مدارس عالی مهارتی، آموزش را با رویکرد نوین انجام می‌دهند و هنرجویان با یادگیری مهارتی، در پایان دوره با یک تیم حرفه‌ای تولید در رشته‌ای که آموزش دیده‌اند، کارآموزی خود را سپری کرده و با شرکت در دوره‌های آموزشی مدرسه عالی مهارت وارد بازار کار خواهند شد.


راه‌اندازی پژوهشگاه با هدف فرآوری برنج


وی از راه‌اندازی پژوهشگاه برنج خبر داد و اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با هدف فرآوری برنج، این پژوهشگاه را راه‌اندازی خواهد کرد.


سرپرست واحد لنجان افزود: این پژوهشگاه می‌تواند حداقل تا 40 محصول را با ارزش افزوده بیشتر از برنج به بازار عرضه کند و شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گیلان که در این زمینه پیشتاز است؛ می‌تواند در کنار تیم تخصصی ما راهگشا باشد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته