دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1399 - 11:53
خسروی عنوان کرد؛

تأثیرگذاری رشته مخاطرات محیطی در ارزیابی و پیش‌بینی خطر و تحلیل جغرافیایی

مدیر گروه رشته مخاطرات محیطی و GIS دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان گفت: رشته مخاطرات محیطی با گرایش طبیعی به‌عنوان شاخه‌ای از علوم محیطی می‌تواند در ارزیابی و پیش‌بینی مخاطرات و تحلیل جغرافیایی تأثیرگذار باشد.
کد خبر : 503308
shahrdaran4.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لنجان، قاسم خسروی در نشست هم‌اندیشی با شهرداران شهرستان لنجان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی درباره مخاطراتی که ایران را تهدید می‌کند، اظهار کرد: بحران آب و خشکسالی مخاطراتی هستند که کشور را در برگرفته‌اند.


بیشتر بخوانید:


توسعه ارتباطات و تعمیق مناسبات علمی فرهنگی شهرها با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی


این مسئول گفت: طبق گزارش ناسا از گرمایش جهانی و خشکسالی در 30 سال آینده، 45 کشور جهان در معرض خشکسالی شدید بوده و در صورت ذخیره نکردن منابع آبی دچار بحران کشاورزی و دامداری می‌شوند و ایران در رتبه چهارم این هشدار قرار دارد.
وی با اشاره به تعریف «بحران» عنوان کرد: بحران، اختلال جدی در جامعه و یا اجتماع است که شامل طیف گستره‌ای از ضایعات انسانی، زیان‌های اقتصادی و یا محیطی بوده که فراتر از توانایی جامعه برای استفاده کردن از منابع و توانایی‌های خودش برای بازسازی است.
مدیر گروه رشته مخاطرات محیطی و GIS دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان  با تشریح معرفی رشته مخاطرات محیطی با گرایش طبیعی خاطرنشان کرد: رشته مخاطرات محیطی با گرایش طبیعی به‌عنوان شاخه‌ای از علوم محیطی می‌تواند در ارزیابی و پیش‌بینی مخاطرات و تحلیل جغرافیایی تأثیرگذار باشد.


خسروی عنوان کرد: کارشناسان ارشد مخاطرات محیطی با تکیه بر دروس و منابع مطالعاتی و تحقیقاتی قادر خواهند بود که در سطوح ملی، استانی و منطقه‌ای برای شناخت پدیده‌ها، پیش‌بینی و ارزشیابی فعالیت مستمری را دنبال کنند.
به گزارش آنا، در این جلسه مقرر شد کمیته مشترک عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌نامه مشترک شورای عالی استان‌ها با دانشگاه آزاد اسلامی با هدف حل مسائل شهری و خدمت‌رسانی جهادی به مردم بین شوراها و شهرداری‌های شهرستان لنجان تشکیل شود.


انتهای پیام/4062/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته