دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1399 - 13:02
نقش خبر داد؛

ایجاد 7 رشته جدید در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از افزوده‌شدن چهار رشته جدید در مقطع دکتری و سه رشته تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد به رشته‌های این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 507378
2.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، امیررضا نقش در نشست خبری با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در جامعه و مسئولیت خطیری که برعهده دارند، اظهار کرد: خبرنگاران چشم ناظر و گوش شنوای مردم هستند که مسئولیت بسیار مهم ورود به مسائل اجتماعی را پذیرفته و با اطلاع‌رسانی به موقع همواره یاری‌گر مسئولان در تصمیم‌گیری‌ها هستند.


وی شیوع بیماری کرونا در کشورهای مختلف را تهدیدی برای کل دنیا دانست و بیان کرد: باید بتوانیم از دل این تهدیدها و شرایط سخت، فرصت‌ها را برای پیشرفت و موفقیت استخراج کنیم که این مهم در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاد و فرصت‌های بسیار خوبی برای این دانشگاه به‌منظور تبدیل‌ به بزرگ‌ترین دانشگاه برخط جهان ایجاد شده است.


برگزاری روزانه حدود ۶۰۰ کلاس آنلاین


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد کیفیت آموزش در چنین شرایطی را یکی از مسائل مهم و دغدغه اصلی مسئولان دانست و افزود: با وجود بیماری کرونا، آموزش نباید تعطیل شود و واحد نجف‌آباد در مدت درگیری کشور با این بیماری در هر هفته حدود 3 هزار و 500 و روزانه حدود ۶۰۰ کلاس آنلاین را با موفقیت برگزار کرد.


عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به آماده‌سازی فوری زیرساخت‌ها و الزامات آموزش مجازی در همان ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌ها با همکاری معاونت آموزشی و مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه توضیح داد: این دانشگاه با سعی و تلاش، همدلی و همکاری استادان و کارکنان موفق شد رضایت حداکثری دانشجویان و خانواده‌ها را در این مورد کسب کند و یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌ها در زمینه تشکیل کلاس‌های غیرحضوری باشد.


نقش برگزاری امتحانات به‌صورت مجازی پس از پایان کلاس‌ها را از دیگر دغدغه‌های مسئولان واحد نجف‌آباد دانست و تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های مضاعف حدود ۵ هزار امتحان به‌صورت مجازی با رعایت تمام مسائل امنیتی برگزار شد.


اعلام آمادگی برای تشکیل کلاس مجازی در سال تحصیلی آینده


وی برای تشکیل کلاس مجازی در سال تحصیلی آینده اعلام آمادگی و اضافه کرد: آمادگی استادان ما برای شیوه نوین تدریس مجازی و آماده‌سازی محتواهای دیجیتال قابل توجه است و تقریباً ۹۸ درصد کلاس‌های ما به‌صورت مجازی تشکیل شده که مشارکت دانشجویان در این کلاس‌ها ۸۵ درصد و مشارکت استادان 100 درصد بوده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با اشاره به دریافت‌نکردن هیچگونه تسهیلات دولتی در این ایام و تأمین درآمد دانشگاه از شهریه‌ خاطرنشان کرد: واحد نجف‌آباد در دوران کرونا اقداماتی برای رفاه حال دانشجویان و خانواده‌ها انجام داده است که نخستین اقدام مهلت سه‌ماهه به دانشجویان بدهکار برای اقساط و چک‌ها بود، همچنین حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار از دو بانک قرض‌الحسنه جذب شد و به‌صورت وام در اختیار دانشجویان قرار گرفت و در اقدام سوم تمام اعتبارات صندوق رفاه بدون محدودیت در اختیار دانشجویان قرار داده شد.


نقش ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا همه اقدامات لازم برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در دانشگاه انجام شده و بسیاری از فرآیندهای دانشگاه را به‌صورت مجازی ارائه کردیم و حداقل حضور در دانشگاه را داشتیم و رعایت کامل تمام پروتکل‌های بهداشتی سرلوحه اقدام‌ها و برنامه‌های دانشگاه بوده است.


وی برگزاری کلاس‌های عملی را یکی دیگر از دغدغه‌های مهم دانشگاه و به‌ویژه دانشجویان و خانواده ایشان دانست و توضیح داد: برای برگزاری این کلاس‌ها در ابتدا تعداد افراد شرکت‌کننده، رعایت شیوه‌نامه بهداشتی و نظارت کامل در این خصوص در نظر گرفته خواهد شد، به همین دلیل ساعات کلاسی گسترش می‌یابد و بعضی از کلاس‌های عملی در صورت امکان با نظر استادان و رضایت دانشجویان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.


۲۵۰ رشته تحصیلی فعال داریم


عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: این دانشگاه اکنون ۲۵۰ رشته تحصیلی فعال با ۳۸۰ عضو هیئت علمی و حدود 600 نفر همکار حق‌التدریسی دارد و قابلیت و زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی و رشته‌های بدون آزمون در این دانشگاه وجود دارد.


نقش از افزوده‌شدن چهار رشته جدید در مقطع دکتری و سه رشته تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد خبر داد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته