دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1399 - 14:21
فلاحت‌زاده در گفتگو با آنا:

بازیکنان بی رقیب در استقلال دچار افت شده‌اند/ مجیدی جام بگیرد در استقلال می‌ماند

پیشکسوت تیم استقلال گفت: بازیکنانی که در استقلال برای خود رقیبی نمی‌بینند پس از مدتی دچار افت می‌شود و دیگر رشدی ندارند.
کد خبر : 507158
photo_2018-10-26_16-30-52.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال استقلال در چند فصل اخیر به خاطر تغییرات زیادی که در بازیکنان خود ایجاد کرده با فقدان ثبات مواجه بوده و به همین دلیل در کسب جام به نتیجه مد نظرش دست نیافته است. در این میان مدیرعامل باشگاه استقلال تصمیم گرفته تا تمامی بازیکنان این تیم را برای فصل آینده حفظ کند و البته با جذب مهره‌هایی تیمش را تقویت کند اما برخی کارشناسان معتقدند تعدادی از بازیکنان فعلی استقلال در حد و اندازه‌های این تیم نیستند.


فرشاد فلاحت‌زاده در خصوص اینکه برخی بازیکنان استقلال که جزء استخوان‌بندی اصلی تیم هستند، در یکی دو فصل اخیر دچار افت شده‌اند، به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: بازیکنان ذخیره مناسبی روی نیمکت استقلال حضور ندارند. این نفرات با توان بالای خود می‌توانند مهره‌هایی که درون زمین عملکرد خوبی ندارند را تهدید کنند که جایگاهشان را در درون زمین از دست می‌دهند. به عنوان مثال بازیکنی مثل میلاد زکی‌پور در سال اولی که به استقلال آمد، پیشرفت خوبی داشت اما به مرور زمان دچار افت شده و رشد این بازیکن متوقف شده است.


وی افزود: بازیکن باید در استقلال ساخته شود. زمانی که ما بازی می‌کردیم استقلال در بخش پایه‌ها خوب عمل می‌کرد و یکی از باشگاه‌های بازیکن‌ساز فوتبال ایران بود. در سال‌های اخیر مبالغ هنگفتی صرف جذب مهره‌هایی می‌شود که بعد از مدتی افت می‌کنند. تغییر سرمربیان نیز در این موضوع تأثیر دارد. با توجه به اینکه در دو سه فصل اخیر استقلال چند سرمربی داشته، فردی که به عنوان نفر اول هدایت تیم را قبول می‌کند، نمی‌تواند استفاده خوبی از بازیکنان قبلی ببرد چون نگرش وی با سرمربی قبلی متفاوت است.


پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: به عنوان مثال بازیکنی چون فرشید اسماعیلی در حالی که پدیده استقلال بود، در دو فصل اخیر پیشرفت چندانی نداشته و سیر نزولی را طی می‌کند. سید حسین حسینی از زمانی که سید مهدی رحمتی از استقلال جدا شد، رقیبی درون دروازه ندارد و ضعیف عمل می‌کند. دروازه‌بانان عالی فوتبال ایران در استقلال بازی کرده‌اند. ناصر حجازی، احمدرضا عابدزاده، بهزاد غلامپور، سید هادی طباطبایی و ... همگی ملی‌پوش بودند و در دیگر پست‌ها نیز بازیکنان بزرگی برای استقلال بازی کرده‌اند. بنابراین هیچ بازیکنی نباید در استقلال احساس مصونیت کند.


وی در واکنش به این موضوع که برخی بازیکنان استقلال در ابتدای هر فصل با مطرح کردن داشتن پیشنهاد خارجی، قراردادهای سنگینی با استقلال می‌بندند تصریح کرد: شاید یکی از این بازیکنان روزبه چشمی باشد اما این بازیکن به دلیل آنکه در تیم ملی فوتبال و استقلال دچار تغییر پست می‌شود، کمی افت کرده است و به نظرم کماکان بازیکن خوب و قابل قبولی است ولی به صورت کلی هر بازیکنی که در استقلال حضور دارد باید قدر این موقعیت را بداند چون ماندن در تیم بزرگ استقلال همیشگی نیست. بازیکنانی در این تیم می‌مانند که بهترین باشند چون هواداران از استقلال نتایج درخشان می‌خواهند.


فلاحت‌زاده در خصوص اینکه فرهاد مجیدی می‌تواند در استقلال ماندگار شود، گفت: اگر این مربی بتواند قهرمان جام حذفی شود یا اینکه از طریق لیگ برتر سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند، ماندنش به نفع استقلال خواهد بود. مجید نامجومطلق مربی خوش‌فکری است که دستیار مجیدی است و می‌تواند به او کمک کند تا آبی‌پوشان موفق شوند. البته مجیدی باید بازیکنان خوبی را جذب کند و مراقب این موضوع هم باشد که برخی بازیکنان با کمک ایجنت‌ها شگرد داشتن پیشنهاد خارجی را مطرح می‌کنند در حالی که کیفیت چندانی ندارند. مجیدی می‌تواند فصل آینده تیمش را مطابق میلش آماده کند تا موفق شود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته