دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1399 - 00:05
آنا گزارش می‌دهد؛

استقلال در خروج از سپاهان را به قلعه‌نویی نشان می‌دهد/ ژنرال برای ماندن چاره‌ای جز قهرمانی ندارد

امیر قلعه‌نویی در هفته‌های اخیر نتایج ضعیفی با سپاهان گرفته و شکست مقابل استقلال و وداع با جام حذفی به منزله جدایی این مربی از روی نیمکت زردپوشان اصفهان است.
کد خبر : 506764
351797_442.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، حال و روز این روزهای سپاهان اصلاً تعریفی ندارد و این تیم قدیمی فوتبال ایران در آستانه از دست دادن حداقل موفقیت‌ها در این فصل از فوتبال ایران است.


نماینده اصفهان در شرایطی که فصل را طوفانی آغاز کرد و امتیازهای فراوانی به دست آورد اما از هفته هفتم به بعد با پیروزی‌های خارج از خانه خداحافظی کرد. اولین شکست این فصل با نتیجه 4 بر یک مقابل صنعت نفت در آبادان رقم خورد و این تنها باخت زردپوشان در نیم‌فصل اول بود اما تصمیم غیرمنطقی برای بازی نکردن مقابل پرسپولیس در ورزشگاه بدون تماشاگر نقش جهان با وجود همه تلاش‌ها منجر به رأی 3 بر صفر به سود سرخ‌پوشان شد تا مسیر قهرمانی برای این تیم بسته شود.


نمایش فوق‌العاده پرسپولیس در آغاز دوباره مسابقات با افت غیرمنتظره سپاهان همراه شد تا این تیم که مدعی اول نایب قهرمانی به شمار رفت و حتی کورسوی امیدی به قهرمانی داشت، دچار افول شدیدی بشود. در چندین هفته اخیر نتایج طوفان زرد آسیا بسیار ضعیف بوده است. تساوی برابر سایپا و پارس جنوبی جم پایین جدولی و سه شکست مقابل تراکتور، استقلال و نساجی مازندران باعث شده تا سقوط به رده پنجم صورت پذیرد و در صورتی که فولاد و تراکتور دوشنبه شب مقابل سایپا و شهرداری بوشهر برنده شوند، سپاهان شانسی برای سهمیه آسیا از طریق لیگ برتر هم نخواهد داشت چون فاصله‌اش با استقلال، تراکتور و فولاد 4 امتیاز در فاصله 2 هفته تا پایان لیگ برتر می‌شود.


سپاهان برای کسب سهمیه آسیا امیدهایش را بیشتر در جام حذفی می‌بیند. جایی که باید از سد استقلال در ورزشگاه آزادی عبور کند و به جمع تیم‌های پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجد سلیمان اضافه شود. حال و روز نماینده اصفهان مساعد نیست و در چنین شرایطی باید با استقلال در تهران مسابقه دهد. در دیدار با نساجی مازندران شاگردان امیر قلعه‌نویی چندین بار تیرک دروازه را به لرزه در آوردند اما نتوانستند توپی را وارد دروازه حریف کند. این در حالی است که استقلال در مصاف با شهر خودرو کمتر از سپاهان مقابل نساجی موقعیت داشت اما با دو گلی که شاگردان فرهاد مجیدی زدند، آمادگی بیشتر خود را نشان دادند.


نیمکت سپاهان برای امیر قلعه‌نویی لرزان شده است. این تیم که پس از پرسپولیس، بیشترین قهرمانی را در ادوار لیگ برتر به دست آورده، در وضعیت خوبی بسر نمی‌برد. قلعه‌نویی به تازگی از بستر بیماری برخاسته و شرایط جسمانی و روحی مناسبی برای هدایت تیمش در تهران ندارد. احتمال وارد شدن شوک عصبی دیگری به او وجود دارد و شاید شاگردانش را در تهران همراهی نکند. حضور وی می‌تواند کمک کند تا عملکرد بهتری در جام حذفی ارائه شود اما اگر بیماری او تشدید شود بدون شک مشکلات بیشتری برای سپاهان ایجاد می‌شود. 


حذف در جام حذفی می‌تواند پایانی بر رقابت‌های داخلی باشد چون نماینده اصفهان شانس چندانی برای آسیایی شدن از  طریق لیگ برتر ندارد. اعتراض بخشی از هواداران در باغ فردوس اصفهان مبنی بر اخراج قلعه‌نویی و سپردن سکان هدایت تیم به محرم نویدکیا نیز حساسیت بازی را برای کادر فنی فعلی تشدید کرده است. قلعه‌نویی روی لبه تیغ قرار گرفته و هواداران برای رفتن او لحظه‌شماری می‌کنند، البته شکست استقلال و قهرمانی در جام حذفی و در ادامه صعود از گروه در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند ورق را برگرداند و کاری کند تا ژنرال جایگاه گذشته‌اش را تا حدودی نزد طرفداران پیدا کند. گذر زمان سرنوشت قلعه‌نویی را مشخص می‌کند اما در این هفته‌ها شرایط اصلاً بر وفق مراد نیست.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته