دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1399 - 12:41
آنا گزارش می‌دهد؛

مسی بلیت لیسبون را برای بارسلونا خرید/ دغدغه‌های کاتالان‌ها پس از وداع ناجی همیشگی

لیونل مسی برابر ناپولی هم ناجی تیمش شد و بارسلونا را مسافر لیسبون کرد اما دوران سخت کاتالان‌ها پس از خداحافظی این فوق ستاره با مستطیل سبز است.
کد خبر : 506914
154213473-4e64fe24-c64b-4516-9dde-641cadf0c033.jpeg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، عبارت‌ها و کلمات متعددی در ستایش لیونل مسی نوشته و گفته شده اما هنوز نمی‌توان به درستی حق کلام را در خصوص نمایش‌های درخشان گلادیاتور بارسلونا ادا کرد.


رسانه‌های اسپانیایی که ارتباط نزدیکی با بارسلونا دارند معتقدند او سالیان زیادی است که با توپ معجزه می‌کند و کاتالان‌ها را به موفقیت‌های بی شماری رسانده است. به ندرت پیش آمده فوق ستاره آرژانتینی در یک مسابقه ناجی تیمش نشود و در هر بزی که او دچار افت شده، بارسلونا با مشکلات عدیده‌ای برای کسب پیروزی مواجه شده است.


مسی در دیدار با ناپولی به گنارو گتوزو که وظایف مشخصی به شاگردانش محول کرده بود تا شماره 10 بارسلونا به درستی کنترل شود، نشان داد که او در 33 سالگی هم مهار شدنی نیست و شاید در سال‌های آینده بتوان این بازیکن جنگنده و خستگی ناپذیر را مهار کرد. مسی اولین گلش را تنها با مهارت و سرعت بالایش به ثمر نرساند بلکه تا لحظه آخر از تعقیب توپ ناامید نشد و با هوش مثال زدنی‌اش از حفره‌ای که در خط دفاعی ناپولی ایجاد کرد نهایت استفاده را برد و دیوید اوسپینا را تسلیم کرد.


لئو مسی گل دیگری به ثمر رساند که با تعقیب صحیح توپ به ثمر رسید اما سیستم کمک داور ویدئویی VAR تشخیص داد که توپ به دستش برخورد کرده و این گل مردود شد در شرایطی که مسی و دیگر اعضای تیم شادی خود از این گل را نشان دادند و در میانه زمین منتظر ادامه بازی بودند. فوق ستاره بارسلونا که ناامیدی در زندگی او واژه‌ای بی معناست در ادامه مسابقه اوج دقت و تیزچنگی‌اش را نشان داد و توپی که در اختیار کالیدو کولیبالی مدافع ناپولی بود را از او ربود و آسیب اندکی دید اما برای تیمش پنالتی گرفت و به خاطر دردی که از ضربه کولیبالی داشت ضربه را سوارز زد تا پیروزی بارسا قطعی شود و بلیت لیسبون به دست تیم بارسلونا برسد. حالا همگان منتظر درخشش او مقابل بایرن مونیخ در جمع 8 تیم برتر اروپا هستند و هواداران آرزو دارند با اتکا به مسی قهرمانی تیمشان در پرتغال و با سه پیروزی رقم بخورد.


مهم‌ترین مشکل کیکه ستین روی نیمکت بارسلونا این است که او جانشینی برای لئو مسی ندارد. بودن این بازیکن خلاق، توانمند، آماده، طراح و فرصت‌طلب که برای همه تیم‌ها ایجاد دردسر می‌کند نعمت بزرگی برای کاتالان‌ها محسوب می‌شود اما مشکل این است که هیچ بازیکنی نمی‌تواند در غیاب او نقشی تعیین‌کننده را در بارسلونا ایفا کند. در تمامی این سال‌ها مسئولان بارسا تلاش زیادی کردند تا از کارخانه تولید بازیکن لاماسیا بازیکنی در قد و قواره مسی به تیم اصلی بیاورند اما نظیر او در تمام بازیکنانی که از تیم‌های مختلف هم خریداری شدند، وجود ندارد.


زود است که با مسی خداحافظی کرد اما هواداران بارسلونا همواره به این موضوع اذعان کرده‌اند که تیم محبوبشان پس از مسی چه خواهد کرد؟ بازیکنی که بارها و بارها تیمشان را به موفقیت‌های متعددی رسانده پس از خداحافظی با مستطیل سبز جانشینی ندارد و تکرار قهرمانی در تمامی تورنمنت‌ها دشوارتر از حد انتظار خواهد بود. تا روزی که این فوق ستاره بازی خواهد کرد طرفداران بارسلونا لذت می‌برند اما پس از وی روزهای سختی پیش روی آبی و اناری‌ها خواهد بود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته