عاقبت نافرجام اعتماد مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی به «فشکی» چند شغله
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، خبر دستگیری علی اکبر غنجی فشکی عضو هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حالی منتشر شد که خبرگزاری آنا در گذشته نسبت به انتصاب این فرد پرحاشیه هشدار داده بود.
شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دو سال اخیر آبستن مفاسدی بوده که نتیجه آن به دستگیری برخی از مدیران ارشد این شرکت ختم شده است. در سال گذشته پس از انتصاب مدرسی خیابانی به عنوان مدیرعامل کشتیرانی، محمدرضا سعیدی مدیرعامل سابق آن مجموعه به اتهام برخی مفاسد دستگیر شد! در همان زمان برخی اتهمات نیز متوجه غنجی فشکی شده بود اما مدرس خیابانی مدیرعامل فعلی نه تنها نسبت به آن بیتوجه بود بلکه با صدور احکامی برای وی نشان داد او را نیروی قابلی میداند! اتفاقات این شرکت پایان پذیر نبود تا در تیرماه سال جاری علی اکبر غنجی فشکی، فرد چندشغله شرکت کشتیرانی نیز دستگیر شد. بررسیها نشان میدهد که فشکی در دوران مدرسی خیابانی فرد مورد اعتماد وی بوده و از سوی وی به چندین مسئولیت مهم منصوب شده است.
غنجی فشکی چگونه چند شغله شد؟
غنجی فشکی عضو هیئت مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در مرداد سال 98 حکم معاونت توسعه ناوگان این شرکت را از مدرسی خیابانی دریافت کرد که براساس آن وظایف مهمی نیز بر عهده وی قرار گرفت. مدرسی خیابانی همچنین در اسفندماه 98 در حکم دیگری غنجی فشکی را به سرپرستی شرکت حمل فله منصوب کرد.
جالب توجه آن جاست که غنجی فشکی تاکنون رئیس هیئت راهبری اروپا – روسیه و آمریکای جنوبی، سرپرست شرکت سفیران دریا و مسئول راهبری پروژههای سوخت، تعمیرات و توسعه ناوگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز بوده است.
بیشتر بخوانید:
- عضو هیئتمدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شد
«محمد سعیدی» بازداشت شد/ اتهام عضو تیم سابق مذاکرهکننده حسن روحانی، فساد مالی است
پاسخ مبهم مدیران کشتیرانی به ماجرای عدم دریافت اجارهبهای ۲۰ میلیون دلاری کشتیهای ایرانی
چرا مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران استعفا داد؟/ مدیرعامل جدید را بشناسید
کمکم چند شغله بودن و افزایش مسئولیتهای غنجی فشکی حساسیت برانگیز شد حتی پس از دستگیری سعیدی مدیرعامل سابق کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گزارشاتی از اتهامات وی در برخی از مفاسد اقتصادی نیز وجود داشت که به نظر میرسید هرگونه انتصاب وی میتواند بر دامنه حاشیهها و اختیارات و افزایش مشکلات این شرکت بیافزاید و مشکلات بیشتری را برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند که البته مدرس خیابانی به این گمانهزنیها و هشدارها که در برخی رسانه ها نیز انعکاس داشت بی توجه بود. سرانجام در ابتدای تیرماه خبر بازداشت غنجی فشکی منتشر شد که نشان دهنده رفتار غلط مدیران حال کشتیرانی در اعتماد به غنجی فشکی و افزایش مسئولیتهای وی بوده است.
انتهای پیام/4141
انتهای پیام/