دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1399 - 10:36
نیکخواه نیکخو عنوان کرد؛

تجلی پُست مُدرنیسم در آثار بر جای مانده از معماران شهیر ایرانی/ دانشگاه چگونه به سمت صنعتی‌شدن پیش می‌‌رود؟

مسئول کلینیک فناوری و کسب و کار مستقر در شهرک صنعتی شمس‌آباد گفت: تجلی پُست مُدرنیسم را اکنون در آثار بر جای مانده از معماران شهیر ایرانی مانند هوشنگ سیحون شاهد هستیم.
کد خبر : 506250
setavin_3128_1562391433.jpg

محمدمهدی نیکخواه نیکخو در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا اظهار کرد که دانشگاه  آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینیبا هدف خدمات صنعتی به شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی حضور فعالی داشته است و آینده نزدیک موجب می‌شود که از ظرفیت‌‌های تخصصی فرهیختگان، استادان و دانشجویان علاقه‌مند به حضور در عرصه واقعی صنعت استفاده شود.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی اضافه کرد: عقد قراردادهای صنعتی برای مجریان آن بهره مالی و برای دانشجویان رزومه قوی خواهد داشت و استادان نیز برای تکمیل سقف حضور موظف‌شان در کنار تدریس دانشگاه به فعالیت صنعتی می‌پردازند‌.


مسئول کلینیک فناوری و کسب و کار مستقر در شهرک صنعتی شمس‌آباد به اهمیت صنعت سنگ در ایران اشاره کرد و ادامه داد: صنعت سنگ با توجه به گستردگی و ظرفیت بالا از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده است؛ پایداری طبیعی سنگ در ساختمان‌ها، جنگ‌افزارها، دست‌افزارها، دست‌نوشته‌های سنگی به جای مانده از دوران گذشته تاکنون به نمایش درآمده است.


صنعت سنگ؛ عرصه گسترده‌ای از هنر و معماری


نیکخواه نیکخو با بیان اینکه صنعت سنگ از نظر هنری عرصه گسترده‌ای پیش‌روی دانشجویان رشته هنر و معماری قرار داده است، افزود: تجلی پُست مُدرنیسم را اکنون در آثار بر جای مانده از معماران شهیر ایرانی مانند هوشنگ سیحون شاهد هستیم، در صنعت سنگ به نحو گسترده‌ای از رشته‌های مکانیک، برق، قدرت، الکترونیک، شیمی، فیزیک، جغرافی، هنر و معماری، عمران استفاده می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: امید است با حضور دانشگاه، پیشنهادهای سازنده و ارائه طرق عملی، صنعتی سبز را برای سنگ، بدون ضایعات و هدررفت منابع به وجود آوریم و مسلماً در این حوزه سرمایه‌های ملی نیز حفظ خواهند شد.


مسئول کلینیک فناوری و کسب و کار مستقر در شهرک صنعتی شمس‌آباد مطرح کرد: افزایش توانایی و کسب تجارب صنعتی استادان و دانشجویان با تشکیل هسته‌های فناور، کارگروه‌های فنی و فعالیت در چارچوب تحقیق توسعه (R&D) صنایع، دانشگاه را به سمت صنعتی شدن پیش می‌برد و به تبع آن علاوه بر منفعت مالی، آینده درخشانی را برای همگان رقم خواهد زد.
به گزارش آنا، در حکمی از سوی احمد شریفی دبیرکل و عضو هیئت مدیره انجمن ملی سنگ ایران، محمدمهدی نیکخواه نیکخو به‌عنوان عضو افتخاری انجمن سنگ ایران و عضو کمیسیون آموزش و پژوهش این انجمن منصوب شد.


کلینیک فناوری و کسب و کار مستقر در شهرک صنعتی شمس‌آباد توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی راه‌اندازی شده و نیکخواه نیکخو عضو هیئت علمی واحد یادگار امام مسئولیت آن را بر عهده دارد.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته